перейти на сайт>>

Організація елементарної дослідницької діяльності дошкільників при ознайомленні їх з природою

ID роботи: 1525
Тип роботи:
Об'єм: 37 стор.
Вартiсть: 120 грн.


Змiст:

Вступ
1. Організація елементарної дослідницької діяльності дошкільників при ознайомленні їх з природою як важливий елемент виховного процесу
1.1. Поняття та значення дослідницької діяльності у процесі виховання дошкільників
1.2. Організація дослідницької практики дошкільників
1.3. Організація елементарної дослідницької діяльності дошкільників при ознайомленні їх з природою
Розділ 2. Дослідження ефективності організації елементарної дослідницької діяльності дошкільників при ознайомленні їх з природою
2.1. Організація і методика дослідження
2.2. Дослідження рівня сформованості знань про навколишнє середовище у дошкільників
2.3. Формуючий етап: застосування елементів дослідницької діяльності дошкільників при ознайомленні з природою
2.4. Контрольний етап: дослідження ефективності запропонованої методики
Висновок
Використана література
Додатки



Висновок:

Таким чином, залучаючись до пізнання, дитина повинна навчитись думати, міркувати, сперечатись, сміливо висловлювати власну думку. Дитина повинна оволодіти способами пошуку істини, а не бути пасивним споживачем інформації (мало знати, слід ще й розуміти). Пізнавальна діяльність має створювати ситуацію у якій дитина займає активну позицію по відношенню до самої себе, коли експериментальна діяльність вимагає включення всього комплексу дитячих здібностей. Дитина має прагнути і самостійно шукати спосіб вирішення завдань.
Лише за таких умов формується активна, творча особистість, яка здатна не лише засвоювати запропоноване, а й доцільно активно ним користуватися в нових ситуаціях.
Формування у дошкільників активно-пізнавального ставлення до оточуючої дійсності, уміння успішно орієнтуватися у всьому розмаїтті предметів і явищ, здатність довільно регулювати свою пізнавальну діяльність –ось ті передумови, які забезпечують розвиток гармонійно розвинутої особистості за умов максимального використання розвивального природного середовища та педагогічного керівництва з боку дорослого (вихователя, батьків).
Вік від 3 до 7 років є надзвичайно важливим для психічного і соціального розвитку дитини. У нього з'являються обов'язки, яких раніше не було і які визначаються тепер не тільки дорослими, але і однолітками, що оточують його.
Увага дітей дошкільного віку нестійка, відрізняється частим і мимовільним переміщенням з одного об'єкту на іншій.
Вікова особливість уваги дошкільників - порівняльна слабкість довільної уваги. Довільна увага розвивається разом з розвитком суспільно-значущих мотивів учення, зростанням усвідомлення своєї відповідальності за успіх діяльності.
Любов до природи, естетичні відчуття, великий інтерес до того, що нас оточує - виховуються у дитини саме на екскурсіях.
Дослідницька діяльність укріплює свідому дисципліну дітей, розвивають у них самостійність і звичку до праці. Елементарна дослідницька діяльність має величезне значення в справі освіти і виховання підростаючого покоління і є складовою частиною виховної роботи у дитячому садку.
Контакти з природою, систематичне спілкування з нею є найважливішим засобом і умовою формування чуйного і відповідального відношення дітей дошкільного віку до її об'єктів і явищ. Тільки безпосереднє спілкування з природою, її сприйняття сприяють розвитку у дітей відчуття природи, розумінню її багатообразної і універсальної цінності, формуванню культури поведінки, створенню образів навколишнього світу. Відомо, що природа дарує людині прекрасні, незабутні хвилини духовного і фізичного відпочинку і здоров'я. Тому в процесі спілкування з нею діти усвідомлюють необхідність її збереження як середовища життя, джерела здоров'я.
Значне місце в процесі організації дослідницької діяльності дітей дошкільного віку займає екскурсія. Таке заняття залишає більший «слід» в свідомості дитини, чим заняття в класі.
Екскурсія - це форма учбового процесу, спрямована на засвоєння нового матеріалу, яка проводиться поза стінами дитячого садка. Дитині, особливо в дошкільному віці властивіше спілкування з конкретним об'єктом, зокрема, з природою.
На етапі дошкільного дитинства складається початкове відчуття навколишнього світу: дитина отримує емоційне враження про природу, накопичує уявлення про різні форми життя. Таким чином, вже в цей період формуються першооснови екологічного мислення, свідомості, екологічної культури. Але тільки за однієї умови - якщо дорослі, що виховують дитину, самі володіють екологічною культурою: розуміють загальні для всіх людей проблеми і турбуються по їх приводу, показують маленькій людині прекрасний мир природи, допомагають маленькій людині прекрасний мир природи, допомагають налагодити взаємини з ним.
Виходячи зі всього сказаного в даній роботі, можна говорити про великі можливості використання дослідницької діяльності дошкільників при ознайомленні їх з природою.
Після проведення екскурсій діти стали уважнішими. Вони з цікавістю слухають розповіді про тварин і рослин, ставлять багато додаткових питань, що цікавлять їх, на які вихователь із задоволенням відповідає. Знання, отримані на заняттях діти "перевіряють" в самостійній експериментальній діяльності на основі методу проб і помилок.
Під час екскурсій діти почали виявляти велику цікавість до життя птахів і комах. Стали більш ощадливо відноситься до дерев, мурашників і інших живих істот під час прогулянок в парк. Тепер всі діти знають, що чоловік і природи нерозривно зв'язані. І від того, як людина любитиме, берегтиме і піклуватиметься про природу, залежатиме його подальше існування на Землі.
Розроблений нами комплекс заходів щодо підвищення рівня знань про навколишнє середовище старших дошкільників на заняттях і в повсякденному житті показав свою ефективність: рівень знань про навколишнє середовище і правильного відношення до світу природи дошкільників експериментальним виявився вище, ніж у дошкільників контрольної групи.


Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: