перейти на сайт>>

Принципи навчання монологічного та діалогічного усного іншомовного мовлення учнів середніх класів закладів загальної середньої освіти

ID роботи: 10370
Тип роботи: Дипломная
Об'єм: 120 стор.
Вартiсть: 300 грн.


Змiст:

ВСТУП

РОЗДІЛ 1. Теоретичні передумови навчання монологічного та діалогічного усного іншомовного мовлення: психологічні та лінгвістичні аспекти

1.1. Діалогічне і монологічне мовлення, його роль у розвитку навичок зв’язного мовлення учнів

1.2. Завдання та психолого-педагогічні особливості розвитку монологічного та діалогічного мовлення у середній ланці освіти

1.3 Характеристика основних принципів навчання монологічного та діалогічного усного іншомовного мовлення на середньому етапі

Висновки до розділу 1

РОЗДІЛ 2. Методичні аспекти навчання монологічного та діалогічного усного іншомовного мовлення учнів середніх класів закладів загальної середньої освіти

2.1. Виявлення рівня розвитку монологічних та діалогічних умінь в учнів середньої школи

2.2. Педагогічні умови навчання діалогічної та монологічної мови на заняттях з іноземної мови в середній школі

2.3. Система роботи з навчання монологічного та діалогічного усного іншомовного мовлення учнів середніх класів

Висновки до розділу 2

ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

ДОДАТКИ

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3

Додаток 4



Висновок:
Таким чином, у магістерській роботі здійснено теоретичне узагальнення, розроблена система роботи та сформульовані методичні рекомендації для навчання монологічного та діалогічного усного іншомовного мовлення учнів середніх класів закладів загальної середньої освіти. У процесі написання магістерської роботи були вирішені його основні завдання, а саме: Охарактеризоване діалогічне і монологічне мовлення, його роль у розвитку навичок зв’язного мовлення учнів. Зазначається, що говоріння як вид мовної діяльності включає в себе діалогічне та монологічне мовлення. Перший тип характеризується більшою підготовленістю і краще піддається плануванню, другий, в свою чергу, носить більш спонтанний характер і вимагає постійного коригування. Монологічна мова близька до письмової мови, відрізняється розгорнутістю, наявністю різних за структурою речень і складним синтаксисом. Визначені завдання та психолого-педагогічні особливості розвитку монологічного та діалогічного мовлення у середній ланці освіти. Метою педагога на уроці іноземної мови є формування певних мовленнєвих навичок, які дозволяють учню вживати їх у мовленнєвій діяльності на рівні загальноприйнятого щоденного спілкування. Навчання діалогічної мови є невід’ємною частиною навчання монологічної мови. Навчанню діалогічного мовлення, як правило, передує велика попередня робота зі словами, словосполученнями, численні тренувальні вправи (фонетичні, лексичні і т. п.), заучування розмовних штампів (кліше), мовних структур, а часом і цілих діалогів. У життєвих ситуаціях спілкування нерідко відсутні чисті діалоги і чисті монологи, практика демонструє супутність одного іншому. Тому одночасно з діалогічним мовленням формується і монологічна мова. Труднощі навчання монологічної мови полягають в тому, що вона має велику композиційну складність, вимагає завершеності думки, більш суворого дотримання граматичних правил, суворої логіки та послідовності при викладі того, що хоче сказати мовець. Надано характеристику основних принципів навчання монологічного та діалогічного усного іншомовного мовлення на середньому етапі. У методиці навчання іноземної мови виділяють два основних способи формування умінь говоріння. Перший шлях – розвиток діалогічного та монологічного мовлення на основі прочитаної інформації. Другий спосіб передбачає розвиток цих умінь без опори на текст, ґрунтуючись лише на тематиці обговорюваних питань, досліджуваної лексики і граматики і мовних структур. Незважаючи на наявність різноманітних шляхів і способів навчання іншомовного діалогічного та монологічного мовлення, провідним залишається використання комунікативних вправ, що передбачає створення реальних ситуацій спілкування, в яких учасники діалогічного акту мають можливість використовувати англійську мову не як шкільний предмет, а як засіб живого спілкування, подібно до рідної мови. Виявлено рівень розвитку монологічних та діалогічних умінь в учнів середньої школи. Під час проведення констатуючого експерименту була мета виявити рівні сформованості оволодіння монологічним та діалогічним мовленням в учнів середньої школи. Для досягнення поставленої мети були використані наступні методики: оцінка рівня сформованості коефіцієнта успішності володіння монологічною та діалогічною мовою у процесі виконання практичних вправ та вивчення рівня мотивації школярів до вивчення іноземної мови за допомогою тесту-опитувальника, складеного на основі спеціалізованої літератури, спрямованих на виявлення різних якостей особистості. Проведене дослідження показало, що близько половини учнів (по 42,86%) мають середній рівень підготовки до монологічного та діалогічного іншомовного мовлення; високий рівень сформованості діалогічної мови мають 28,57% учнів, монологічної мови 25% досліджуваних. Доволі значний відсоток школярів характеризують недостатньою сформованість (слабким рівнем розвитку) діалогічної (28,57%) та монологічної (32,14%) мови. Отримані дані свідчать про недостатню сформованість діалогічної та монологічної мови в учнів середніх класів та необхідність проведення цілеспрямованої роботи у даному напрямку. З’ясовано педагогічні умови навчання діалогічної та монологічної мови на заняттях з іноземної мови в середній школі, серед яких доцільно виділити інформаційні, технологічні та особистісні умови. Інформаційні умови повинні враховувати, що  реальні життєві ситуації, які виникають в процесі спілкування на заняттях, є відправною точкою для розвитку навичок монологічного та діалогічного усного іншомовного мовлення учнів середніх класів. Група технологічних умов передбачає найбільш раціональне використання форм, засобів і методів навчання монологічного та діалогічного усного мовлення на заняттях з іноземної мови.  Серед особистісних умов, які дозволяють оптимізувати процес навчання монологічного та діалогічного усного мовлення на заняттях з іноземної мови, необхідно виділити наступні: суб’єкт-суб’єктні відносини учасників педагогічного процесу (створення на заняттях атмосфери доброзичливості та довіри, відсутність різкої критики, як з боку самого вчителя, так і з боку учнів – учасників спілкування); різні джерела створення мотивації (цільова мотивація, мотивація успіху, естетична мотивація, інструментальна мотивація). Розроблена система роботи з навчання монологічного та діалогічного усного іншомовного мовлення учнів середніх класів. Зазначається, що вся навчальна діяльність повинна будуватися на основі діяльнісного підходу, мета якого полягає у розвитку особистості учня на основі освоєння універсальних способів діяльності. Система роботи з навчання монологічного та діалогічного усного іншомовного мовлення учнів середніх класів повинна будуватися на послідовному опануванні учнями умінь діалогічного спілкування та розвитку навичок побудови монологічних висловлювань на основі розробленого комплексу комунікативних заходів. При цьому провідним способом навчання діалогічної та монологічної мови є навчання на основі комунікативних ситуацій. Мета використання комунікатвиних вправ полягає в тому, щоб змусити учнів використовувати мову, яку вони вивчають, для взаємодії в реалістичних і наповнених змістом умовах, при яких зазвичай відбувається обмін інформацією, думками та поглядами.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: