перейти на сайт>>

РОЗВИТОК ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ УЧНІВ СТАРШИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

ID роботи: 10372
Тип роботи: Дипломная
Об'єм: 116 стор.
Вартiсть: 300 грн.


Змiст:

Вступ

Розділ 1. Теоретичні аспекти розвитку лексичної компетенції на уроках іноземної мови засобами інформаційно-комунікативних технологій

1.1. Поняття та сутність лексичної компетенції

1.2. Теоретичні основи використання інформаційно-комунікативних технологій у процесі викладання іноземної мови

1.3. Дидактичні можливості використання та вплив інформаційно-комунікативних технологій на розвиток лексичної компетенції учнів старших класів

Розділ 2. Дослідження можливостей використання інформаційних технологій у процесі розвитку   лексичної компетенції учнів старших класів на уроках іноземної мови

2.1. Експериментальне дослідження рівня сформованості лексичної компетенції старшокласників

2.2. Педагогічні умови розвитку іншомовної лексичної компетенції старшокласників  на основі інформаційно-комунікативних технологій

2.3. Компонентна характеристика методики формування лексичної компетенції учнів старших класів на уроках іноземної мови засобами інформаційно-комунікативних технологій у закладах загальної середньої освіти

Висновки

Використана література

Додатки

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3

Додаток 4

Додаток 5

Додаток 6

Додаток 7

Додаток 8

Додаток 9

Додаток 10

Додаток 11



Висновок:
Розвиток лексичної компетенції в процесі навчання іноземної мови необхідний для становлення мовної особистості. Лексика є тим інвентарем, завдяки якому можливе функціонування будь-якого виду мовної діяльності на досліджуваній мові. Саме лексичні знання сприяють успішному оволодінню оновами усіх видів мовної діяльності. Загальноприйнятий підхід до формування іншомовної лексичної компетенції не забезпечує досягнення результату, що визначається програмою. У зв’язку з цим з метою розвитку лексичної компетенції у учнів старших класів пропонується використання сучасних засобів інформаційно-комунікативних технологій. В процесі проведеної роботи вдалося отримати результати, на підставі яких зроблені наступні висновки: 1. Розглянуто поняття та сутність лексичної компетенції. Зазначається, що однією з цілей навчання іноземним мовам є формування у школярів лексичної компетенції, під якою розуміється здатність людини визначати контекстуальне значення слова, порівнювати обсяг його значення в двох мовах, визначати структуру значення слова, визначати специфічно національне в значенні слова. Лексична компетенція входить в структуру мовної компетенції, яка є складовою частиною іншомовної комунікативної компетенції. Під поняттям «комунікативна компетенція» розуміється оволодіння всіма видами мовленнєвої діяльності та основами культури усного і писемного мовлення, базовими вміннями і навичками використання мови в життєво важливих для даного віку сферах і ситуаціях спілкування. 2. Охарактеризовані теоретичні основи використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі викладання іноземної мови. Інформаційні і комунікативні технології − це узагальнююче поняття, яке описує різні пристрої, механізми, способи, алгоритми обробки інформації. Найважливішим сучасним засобами ІКТ є комп’ютер з відповідним програмним забезпеченням та засоби телекомунікацій разом з розміщеною на них інформацією. Інформаційні комп’ютерні технології навчання − це процес підготовки і передачі інформації учням, засобом здійснення яких є комп’ютер. Інформаційно-комунікативні технології, які включають в себе різні методи, способи і алгоритми збору, зберігання, обробки, подання та передачі інформації відіграють важливу роль у викладанні іноземної мови на сучасному етапі. Використання інформаційно-комунікативних технологій відкриває дидактичні можливості, пов’язані з візуалізацією матеріалу, поданням наочно тих явищ, продемонструвати які іншими способами неможливо. Завдяки таким засобам ІКТ, як Інтернет, словники і довідники, електронні підручники, програми, презентації, різні види комунікації (блоги, електронна пошта, вебінари тощо), подача матеріалу стає більш зручною і наочною, а зміст навчання − більш актуальним. Все це стимулює інтерес до вивчення іноземної мови і дозволяє усунути прогалини в знаннях учнів. 3. Визначені дидактичні можливості використання та вплив інформаційно-комунікаційних технологій на розвиток лексичної компетенції учнів старших класів. Охарактеризовані основні вимоги, які висуваються до інформаційних комунікативних технологій та навчальних програм як засобів формування іншомовної лексичної компетенції. Виділені служби мережі Інтернет, які можна використати для навчання   англійської мови, визначені їх дидактичні властивості і функції, а також переваги та труднощі, пов’язані з використанням служб мережі Інтернет для навчання англійської мови. При використанні комп’ютерних технологій змінюється стиль спілкування: вчитель, швидше співрозмовник і консультант, ніж носій інформації; учні співрозмовники, консультанти − це сприяє формуванню розвитку лексичної компетенції учнів. 4. Проведено експериментальне вивчення рівня сформованості лексичної компетенції старшокласників. Метою експерименту було дослідження сформованості лексичної компетенції учнів старших класів. Анкетування старшокласників показало, що більшість учнів (80,95%) розуміють значимість лексичного аспекту мови. Також було проведено вивчення вихідного рівня володіння лексичним матеріалом на рівні зв’язкового висловлювання та реплікування за певною темою, яке показало, що рівень володіння випробуваними монологічним і діалогічним мовленням є недостатнім. Аналіз записів мовлення старшокласників показав, що вони в змозі сказати від 7 до 12 речень по темі в монологічній формі, переважно простих, і від 7 до 11 реплік по темі в діалогічній формі, також нескладних. 5. З’ясовано педагогічні умови розвитку іншомовної лексичної компетенції старшокласників  на основі інформаційно-комунікаційних технологій. Необхідно зазначити, що розвиток лексичної компетенції старшокласників не є аксіоматичним явищем, а тому безпосередньо залежить від ряду психолого-педагогічних умов, що забезпечують ефективність процесу навчання. До даних умов віднесено наступні: сформованість ІКТ-компетенції; наявність мотивації в учнів виконувати завдання за допомогою ІКТ, за допомогою різних сучасних технологій, таких як «портфоліо учня», «технологія співробітництва»; врахування  постійної взаємодії науки та навчальної дисципліни; врахування принципів доступності та наочності; наявність певного алгоритму діяльності; здійснення контролю та зворотного зв’язку у процесі використання ІКТ з метою розвитку іншомовної лексичної компетенції; засвоєння мовного матеріалу має здійснюватися свідомо, оскільки інтуїтивне оволодіння може призвести до помилкового використання мовних явищ і, як наслідок, неправильного розуміння іншомовної інформації. 6. Надана компонентна характеристика методики формування лексичної компетенції учнів старших класів на уроках іноземної мови засобами інформаційно-комунікаційних технологій у закладах загальної середньої освіти. З метою розвитку лексичної компетенції старшокласників рекомендується використовувати  демонстраційний, проблемний, комунікативний та  творчо-дослідницький методи. До кожного методу пропонується система вправ, які дозволяють розвивати міцні іншомовні мовленнєві лексичні навички та формувати внутрішній іншомовний лексикон. У підсумку слід зазначити, що впровадження інформаційно-комунікативних технологій  в процес навчання іноземної мови дозволяє не тільки розширити дидактичні можливості освіти, а й значно збагатити навчальний процес. Заняття з іноземної мови наповнюється новим змістом, завдяки чому в учнів розвивається творчий підхід до навколишнього світу, зростає допитливість, прищеплюються навички раціональної роботи, що покращує якість засвоєння навчального матеріалу. Слід зазначити, що сучасна теорія оволодіння іноземною мовою вписується в ідеї розвиваючої освіти, адже орієнтується на активну діяльність учня з оволодіння мовою. Тобто головними тенденціями забезпечення високого рівня освіти у старшій школі залишаються орієнтація педагога на запити учнів і створення оптимальних умов для їх навчання і розвитку, чому в чималому ступені сприяє включення ІКТ в освітній процес. При використанні ІКТ педагогу легше здійснювати особистісно-орієнтований підхід до навчання учнів, з’являється можливість більш раціонально організувати весь навчальний процес, зробити його природним, автентичним та відповідаючим сучасним запитам суспільства.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: