перейти на сайт>>

Проблематика в поезії Павла Тичини 1917-1920 років

ID роботи: 2226
Тип роботи:
Об'єм: 30 стор.
Вартiсть: 70 грн.


Змiст:

Вступ
І. Поезія і революція: загальна характеристика творчості Павла Тичини в перші післяжовтневі роки
1.1. Естетичні пошуки Павла Тичини на початку ХХ століття
1.2. Характерні риси творчості П. Тичини у 1917-1920 рр
ІІ. Проблема національного відродження українського народу у творчості Павла Тичини
2.1. «Сонячні кларнети» - кульмінація ранньої творчості Павла Тичини
2.2. Ідейно-тематичне багатство збірки «Замість сонетів і октав»
2.3. Зображення революційного геноциду у циклі “Скорбна мати”
Висновок
Література



Висновок:

Павло Тичина дійсно є одним з найвидатніших українських поетів. Завдяки своєму поетичному відчуттю Тичина занурився в найпотаємніші глибини українського народу, відчув його дух у піснях, народнопісенній поезії. І велич поета полягає навіть не стільки в тому, що він зміг відчути душу народу, почути його пісню та передати її нащадкам. Тичина великий тим, що, почувши народні, релігійні пісні, прочитавши класиків і сучасників, багато побачивши подій у своєму бурхливому житті, він завжди пропускав усе крізь себе, надавав нових акцентів, творив свої пісні, свої вірші, а не переспівував інших.
Події 1917 року сколихнули усі верстви суспільства. Невизначена, тривожна ситуація в Україні сповнювала серце Павла Тичини болем. Гинули люди. Все це хвилювало душу молодого поета, збуджувало порив до творчості. Тичина щиро вірив у національне і соціальне визволення рідної України.
Павло Тичина щиро вірив у національне й соціальне визволення рідної України. Тому у важкі часи народження української державності і незалежності був з трудящим людом, жив його надіями і сподіваннями. Віра в перемогу, щира любов до України, готовність вірно їй служити звучить у багатьох віршах поета. У ранніх поезіях любов до рідної землі у нього ще не виходить за межі мотивів співчуття, страждання, журби, навіяних тяжким становищем народу. Поет не знає, як йому допомогти:
Україно моя, моя люба Вкраїно,
чим я втішу тебе, чим тебе заспокою? —
Чи про те розкажу, як тебе я люблю,
а чи піснею горе твоє я присплю,
чи слізьми розіллюсь, мов сирітська дитина.
Революцію Павло Тичина зустрів у Києві. Не обійшлося без болючих сумнівів, вагань, але важливим є те, що саме революція прискорила духовний розвиток поета-громадянина. У творах про революцію відбилися суперечності світогляду поета. З одного боку, революція була для нього уособленням надій, всього прекрасного, чого чекав народ. І водночас це подія, що лякає кровопролиттям і жорстокістю боротьби, плачами, смертями;
Не місяць, і не зорі,
І дніти мов не дніло.
Як страшно!., людське серце
До краю обідніло.
У творі «Дума про трьох вітрів» у алегоричній формі в образах ранньої весни, Ясного Сонечка, ласкавих вітрів автор виразив народні уявлення про щасливе, оновлене революцією життя.
Так, він мріяв про той день, коли в Україну прийде мир, спокій. З обуренням і гнівом він писав:
Не чіпайте моєї Вкраїни!
Хай по-вашому вмерла вона.
Скажіть: нащо ці ваші знущання та кпини?
Не чіпайте — просю вас — моєї Вкраїни:
Тільки це ж моя втіха одна!
Для Павла Тичини світ був сповнений краси, сонця, радостей. Навіть у дні трагедій. Сповнений так щиро, що й досі ми відчуваємо його живу душу, любов і радості.
Почавши поетичну творчість уже за чернігівського періоду, Тичина в атмосфері Києва першого року державного відродження України закінчив першу свою книгу поезій «Сонячні кларнети» (1918, фактично вийшла в 1919), в якій він дав своєрідну українську версію символізму, створив власний поетичний стиль, який отримав власну назву — «кларнетизм». Перебуваючи в центрі революційних подій, Тичина написав книгу. Тому, що він стояв тоді понад партійними ідеологіями, йому вдалося дати в «Сонячних кларнетах» автентичний естетичний відбиток відродження своєї країни.
У “Сонячних кларнетах” народився перший трагічний символ – образ революції як давно очікуваної нареченої.
У поезії “Одчиняйте двері.” поет стикає дві системи протилежних знаків: радісного чекання (наречена – голуба блакить) і жахливого пророцтва всесвітнього кінця (всі шляхи в крові – горобина ніч – тьма – дощ). Радість поглинулась бурею. Просвітку не видно.
Так він сприйняв першу кров революції.
У складній мінливій ситуації тих далеких літ, коли народжувались українська незалежність і державність, Тичина був з трудовим народом, жив його надіями і сподіваннями. Віра в перемогу народу, щира любов до України і готовність вічно їй служити звучать в багатьох його віршах, в яких розкривається єдність двох глибоких почуттів — патріотизму та інтернаціоналізму.
Гей, народе! Будеш жити!
А я ж матір не забуду!
Україні, її люду
хочу вічно я служити.
А раз їй — то й людству буду.
Від народу Тичина взяв багатобарвне слово, його невичерпні можливості. А народ і досі вшановує Тичину і його твори. Поезії Павла Тичини входять у наше життя поривами вітру з українських степів. Щоб зрозуміти ці твори, їх треба не тільки осягнути розумом, а й відчути серцем.
Могутній талант Тичини - щедрий. Він збагатив художню скарбницю творами феноменальними за своєю правдивістю, щирістю, неповторністю ліризму і досконалістю форми.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: