Тип роботи:
Об'єм: 39 стор.
Вартiсть: 70 грн.
Змiст:
Вступ
Розділ 1. Теоретичні дослідження особливостей формування міжособистісних стосунків в старшому дошкільному віці
1.1. Характеристика наукових досліджень щодо проблеми формування міжособистісних стосунків в старшому дошкільному віці
1.2. Поняття та структура міжособистісної взаємодії
1.3. Особливості становлення міжособистісних стосунків у період дошкільного дитинства
розділ 2. Дослідження особливостей формування міжособистісної взаємодії старших дошкільників
2.1. Методи та процедура дослідження формування міжособистісних стосунків старших дошкільників
2.2. Аналіз результатів дослідно-експериментальної роботи
2.3. Аналіз і інтерпретація результатів психологічного дослідження
Висновки
Список використаних джерел
Висновок:
Підводячи підсумки курсової роботи зазначимо, що старший дошкільний вік є важливим періодом у соціальному становленні особистості, оскільки пік соціалізації функціонально припадає на період старшого дошкільного віку за умови активної творчої адаптації дитини до культурного середовища.
Інтерес до процесу становлення взаємин дітей пояснюється визнанням дошкільного дитинства періодом фактичного становлення особистості, коли закладаються основи її соціальної, моральної спрямованості. Так, Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» розглядає соціальну компетентність дітей дошкільного віку як готовність та вміння обирати, варіювати продуктивну мовленнєву взаємодію з однолітками.
Досвід взаємодії з однолітками, за допомогою котрого діти набувають основних навичок колективного життя, у процесі формування у дитини уявлень про свої можливості слугує, у першу чергу, для порівняння себе з іншими дітьми, будучи водночас засобом взаємного обміну оцінними діями досвіду, завдяки яким дитина дістає можливість розвиватись як особистість. Саме взаємодія дітей старшого дошкільного віку з оточенням розвиває особистість та міжособистісні стосунки у суспільстві та формує соціальну позицію.
Головним завданням експериментальної роботи було виявлення та вивчення особливостей міжособистісних відносин і спілкування дітей старшого дошкільного віку. Проведене нами дослідження дозволяє зробити наступні висновки:
досліджувані володіють достатньо розвиненою системою міжособистісних відносин.
Результати дослідження за методикою «Соціометрія» показали, що вданому дитячому колективі до «лідерів» можна віднести 1 дитину, до «обраних» відноситься 4 дитини, статус «прийняті» - мають 3 дошкільника, «відкинуті» – 1 дитина.
Вивчення рівня емоційного захоплення діяльністю однолітків за методикою «Мозаїка» показало, що для більшості досліджуваних характерним є високий рівень залученості у дії іншого, позитивні прояви уваги та адекватна реакція дітей на заохочення і покарання дій однолітків.
Вивчення сформованої міжособистісної толерантності у старших дошкільників свідчить про недостатню сформованість даної якості приблизно у 50% досліджуваних.
Після висновків, зроблених на основі результатів дослідження, можна дати наступні рекомендації: необхідно далі вивчати систему міжособистих відносин дітей у групі, для того щоб цілеспрямовано формувати ці відносини, створити для кожної дитини в групі сприятливий емоційний клімат, а також для більш продуктивності цілеспрямованої виховної діяльності вихователя.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com