


Змiст:
ВСТУП
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ В УКРАЇНІ
1.1. Зміст, форми та класифікація інноваційної діяльності комерційних банків на сучасному етапі
1.2. Проблеми та перспективи розвитку інноваційних послуг в банках України РОЗДІЛ
2 АНАЛІЗ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНИХ БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ НА прикладі АТ «Ощадбанк»
2.1. Аналіз інноваційних банківських послуг в банках України Ощадбанк, Укрсоцбанк, КредітАгрікольБанк
2.2. Оцінка ефективності фінансово-економічної діяльності АТ «Ощадбанк»
2.3. Аналіз інноваційних банківських послуг в АТ «Ощадбанк»
РОЗДІЛ 3 ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ
3.1. Концептуальні засади удосконалення розвитку банківських інноваційних послуг в Україні
3.2. Напрямки використання інноваційних банківських послуг на АТ «Ощадбанк»
3.3 Іноземний досвід впровадження і надання інноваційних банківських послуг
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
Висновок:
Таким чином, у процесі написання магістерської роботи була досягнута її головна мета, а саме виявлені особливості розвитку інноваційних банківських послуг в Украйні та вирішені завдання, поставлені на початку дослідження. Охарактеризовано зміст, форми та класифікація інноваційної діяльності комерційних банків на сучасному етапі. Інноваційна система банківського обслуговування – це сукупність інноваційних банківських продуктів і технологій їх створення, способів впровадження і просування на ринку, сервісного обслуговування, функціонального і технічного супроводу, а також взаємозв’язків між ними. Впровадження нових фінансових і нефінансових технологій є основним трендом діяльності будь-якого банку. Розвиток отримують як напрямки, безпосередньо пов’язані з основною, фінансовою банківською діяльністю (кредити, депозити, розрахунки), так і операції, в яких банк стає провайдером нефінансових послуг. В сучасних наукових працях багатьох економістів використовуються різні класифікації банківських інновацій. Це головним чином пов’язано зі складністю і багатогранністю інновацій банківської сфери. Вивчені проблеми та перспективи розвитку інноваційних послуг в банках України. Зазначимо, що інноваційний розвиток вітчизняного банківського сектору спирається на світову практику і банківське законодавство України. Зазначимо, що швидкість технологічних змін вимагає від регулятора більшої гнучкості, а успіх інновацій безпосередньо залежить від ступеня співпраці НБУ з учасниками ринку. Адекватне регулювання галузі захистить галузь і компанії від загроз, а стабільна обстановка на ринку сприятиме розвитку інновацій. Проведений аналіз інноваційних банківських послуг в банках України. Визначено, що в даний час українськими банками активно використовуються технології, пов’язані з інтернет-банкінгом, мобільними телефонами, а також удосконалюються операції по пластикових картках. Дані технології часто використовуються в комбінації, що дозволяє створювати нові продукти або забезпечувати більш спрощений доступ до послуг банку. Найбільш цікаві та перспективні продукти для вітчизняних банків це NFC-інтерфейс в мобільному телефоні; інновації з використанням пластикових карт; «віртуальні карти»: Visa Virtuon, Master Card Virtual; використання QR-коду для оплати покупок. Здійснено оцінку ефективності фінансово-економічної діяльності АТ «Ощадбанк». Проведений аналіз показав, що значення основних показників, які характеризують ефективність функціонування в аналізованому періоді, знаходяться у межах або вище встановлених нормативів, що може свідчити про стійке фінансове становище і ефективну діяльність АТ «Ощадбанк» та про спроможність банку в належні терміни, і повною мірою відповідати за своїми зобов’язаннями. Проведено аналіз інноваційних банківських послуг в АТ «Ощадбанк». У рамках здійснення інноваційної політики в банківській установі розроблені і реалізуються ряд спеціальних програм, таких як блокчейн, технологія «прямих розрахунків», машинне навчання, біометрія, хмарні обчислення, використання технології автоматичного спілкування з клієнтами в текстових каналах обслуговування (месенджери і СМС), створення інтелектуальних цифрових помічників для вирішення проблем клієнтів і універсальної платформи для чат-ботів, впровадження автоматизованої системи моніторингу кредитних заявок для виявлення шахрайських дій з боку корпоративних клієнтів і багато іншого. Визначається, що на даному етапі пріоритетна увага приділяється технологічним інноваціям, покликаним перетворити банк в сучасну інформаційно-комунікаційну фінансову систему здатну дистанційно, оперативно в зручних для клієнтів формах здійснювати необхідні операції на фінансових ринках, надавати якісні послуги. Визначені концептуальні засади удосконалення розвитку банківських інноваційних послуг в Україні. Основою для реалізації «цифрового» обслуговування банківських клієнтів повинна виступати якісна і ефективна технологічна платформа, яка дозволяла б своєчасно сформувати «портрет» клієнта при вивченні його способу життя, інтересів і споживчих звичок, активності в глобальних мережах, даних сенсорів та інших необхідних напрямків. Проведено обґрунтування напрямків використання інноваційних банківських послуг на АТ «Ощадбанк». До перспективних напрямків розвитку АТ «Ощадбанк» віднесено FinTech і блокчейн технології, технологію безконтактної оплати без використання пластикових карт та геймфікацію. З метою впровадження технології FinTech АТ «Ощадбанк» повинен переглянути методи, які він використовує при аналізі даних і стати для власних клієнтів не просто кредитором, а повноцінним партнером, готовим продати індивідуальні рішення з ведення операцій. Другий напрямок також безпосередньо пов’язаний з досягненнями в ІТ-сфері. У рамках вдосконалення безконтактного обслуговування рекомендується на основі мобільного додатку «Ощад-24» створити нову систему проведення платежів з безконтактною оплатою. Такий захід дозволить скоротити витрати банку на утримання і випуск пластикових банківських карт, а також збільшить лояльність клієнтів банку. Третій напрямок розвитку інноваційної діяльності АТ «Ощадбанк» – створення пропозицій з використанням принципу геймфікації. Даний інструмент являє собою процес особливого використання мислення в ігровій формі і динаміки ігор для кращого залучення аудиторії і розуміння завдань. Розглянуто цикл залучення в гейміфіковану систему банківського продукту та проведено розробку геймфікованого банківського продукту – вкладу Фітнес-Онлайн. Вивчений іноземний досвід впровадження і надання інноваційних банківських послуг. Тенденції розвитку як світового, так як і українського банківського ринку в умовах цифровізації економіки свідчать про певні закономірності розвитку інновацій, пов’язаного з дигіталізацією банківської діяльності. У нинішніх умовах неминучий процес скорочення традиційних операцій банків на користь розширення нових операцій, пов’язаних з впровадженням комп’ютерно-фінансових технологій. Сучасний розвиток банківського сектора в умовах зростання цифровізації банківських послуг і технологій має супроводжуватися переглядом існуючих в банках технологічних платформ з урахуванням підвищення їх надійності, ефективності, безпеки, а також вдосконалення інфраструктурних елементів. Саме тому для забезпечення своєї конкурентоспроможності на цифровому просторі банкам слід формувати нові технологічні моделі банківського обслуговування. В даних умовах створюється непереборний бар’єр між великими комерційними банками, які володіють якісною технологічною платформою, а також дрібними і середніми банками, які не мають достатньої матеріальної бази для створення такої платформи.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com
Замовити цю роботу за допомогою форми:
Таким чином, у процесі написання магістерської роботи була досягнута її головна мета, а саме виявлені особливості розвитку інноваційних банківських послуг в Украйні та вирішені завдання, поставлені на початку дослідження.
Охарактеризовано зміст, форми та класифікація інноваційної діяльності комерційних банків на сучасному етапі. Інноваційна система банківського обслуговування – це сукупність інноваційних банківських продуктів і технологій їх створення, способів впровадження і просування на ринку, сервісного обслуговування, функціонального і технічного супроводу, а також взаємозв’язків між ними. Впровадження нових фінансових і нефінансових технологій є основним трендом діяльності будь-якого банку. Розвиток отримують як напрямки, безпосередньо пов’язані з основною, фінансовою банківською діяльністю (кредити, депозити, розрахунки), так і операції, в яких банк стає провайдером нефінансових послуг. В сучасних наукових працях багатьох економістів використовуються різні класифікації банківських інновацій. Це головним чином пов’язано зі складністю і багатогранністю інновацій банківської сфери.
Вивчені проблеми та перспективи розвитку інноваційних послуг в банках України. Зазначимо, що інноваційний розвиток вітчизняного банківського сектору спирається на світову практику і банківське законодавство України. Зазначимо, що швидкість технологічних змін вимагає від регулятора більшої гнучкості, а успіх інновацій безпосередньо залежить від ступеня співпраці НБУ з учасниками ринку. Адекватне регулювання галузі захистить галузь і компанії від загроз, а стабільна обстановка на ринку сприятиме розвитку інновацій.
Проведений аналіз інноваційних банківських послуг в банках України. Визначено, що в даний час українськими банками активно використовуються технології, пов’язані з інтернет-банкінгом, мобільними телефонами, а також удосконалюються операції по пластикових картках. Дані технології часто використовуються в комбінації, що дозволяє створювати нові продукти або забезпечувати більш спрощений доступ до послуг банку. Найбільш цікаві та перспективні продукти для вітчизняних банків це NFC-інтерфейс в мобільному телефоні; інновації з використанням пластикових карт; «віртуальні карти»: Visa Virtuon, Master Card Virtual; використання QR-коду для оплати покупок.
Здійснено оцінку ефективності фінансово-економічної діяльності АТ «Ощадбанк». Проведений аналіз показав, що значення основних показників, які характеризують ефективність функціонування в аналізованому періоді, знаходяться у межах або вище встановлених нормативів, що може свідчити про стійке фінансове становище і ефективну діяльність АТ «Ощадбанк» та про спроможність банку в належні терміни, і повною мірою відповідати за своїми зобов’язаннями.
Проведено аналіз інноваційних банківських послуг в АТ «Ощадбанк». У рамках здійснення інноваційної політики в банківській установі розроблені і реалізуються ряд спеціальних програм, таких як блокчейн, технологія «прямих розрахунків», машинне навчання, біометрія, хмарні обчислення, використання технології автоматичного спілкування з клієнтами в текстових каналах обслуговування (месенджери і СМС), створення інтелектуальних цифрових помічників для вирішення проблем клієнтів і універсальної платформи для чат-ботів, впровадження автоматизованої системи моніторингу кредитних заявок для виявлення шахрайських дій з боку корпоративних клієнтів і багато іншого. Визначається, що на даному етапі пріоритетна увага приділяється технологічним інноваціям, покликаним перетворити банк в сучасну інформаційно-комунікаційну фінансову систему здатну дистанційно, оперативно в зручних для клієнтів формах здійснювати необхідні операції на фінансових ринках, надавати якісні послуги.
Визначені концептуальні засади удосконалення розвитку банківських інноваційних послуг в Україні. Основою для реалізації «цифрового» обслуговування банківських клієнтів повинна виступати якісна і ефективна технологічна платформа, яка дозволяла б своєчасно сформувати «портрет» клієнта при вивченні його способу життя, інтересів і споживчих звичок, активності в глобальних мережах, даних сенсорів та інших необхідних напрямків.
Проведено обґрунтування напрямків використання інноваційних банківських послуг на АТ «Ощадбанк». До перспективних напрямків розвитку АТ «Ощадбанк» віднесено FinTech і блокчейн технології, технологію безконтактної оплати без використання пластикових карт та геймфікацію. З метою впровадження технології FinTech АТ «Ощадбанк» повинен переглянути методи, які він використовує при аналізі даних і стати для власних клієнтів не просто кредитором, а повноцінним партнером, готовим продати індивідуальні рішення з ведення операцій. Другий напрямок також безпосередньо пов’язаний з досягненнями в ІТ-сфері. У рамках вдосконалення безконтактного обслуговування рекомендується на основі мобільного додатку «Ощад-24» створити нову систему проведення платежів з безконтактною оплатою. Такий захід дозволить скоротити витрати банку на утримання і випуск пластикових банківських карт, а також збільшить лояльність клієнтів банку. Третій напрямок розвитку інноваційної діяльності АТ «Ощадбанк» – створення пропозицій з використанням принципу геймфікації. Даний інструмент являє собою процес особливого використання мислення в ігровій формі і динаміки ігор для кращого залучення аудиторії і розуміння завдань. Розглянуто цикл залучення в гейміфіковану систему банківського продукту та проведено розробку геймфікованого банківського продукту – вкладу Фітнес-Онлайн.
Вивчений іноземний досвід впровадження і надання інноваційних банківських послуг. Тенденції розвитку як світового, так як і українського банківського ринку в умовах цифровізації економіки свідчать про певні закономірності розвитку інновацій, пов’язаного з дигіталізацією банківської діяльності. У нинішніх умовах неминучий процес скорочення традиційних операцій банків на користь розширення нових операцій, пов’язаних з впровадженням комп’ютерно-фінансових технологій.
Сучасний розвиток банківського сектора в умовах зростання цифровізації банківських послуг і технологій має супроводжуватися переглядом існуючих в банках технологічних платформ з урахуванням підвищення їх надійності, ефективності, безпеки, а також вдосконалення інфраструктурних елементів. Саме тому для забезпечення своєї конкурентоспроможності на цифровому просторі банкам слід формувати нові технологічні моделі банківського обслуговування. В даних умовах створюється непереборний бар’єр між великими комерційними банками, які володіють якісною технологічною платформою, а також дрібними і середніми банками, які не мають достатньої матеріальної бази для створення такої платформи.