Тип роботи:
Об'єм: 49 стор.
Вартiсть: 120 грн.
Змiст:
Вступ
Розділ 1. Теоретичні аспекти використання особистісно-орієнтованого навчання в початковій школі
1.1. Суть особистісно-орієнтованого підходу до становлення й розвитку особистості учня
1.2. Особливості організації особистісно-орієнтованого навчання молодших школярів
Розділ 2. Особливості реалізації технології організації особистісно-орієнтованого навчання в початковій школі
2.1. Діагностика рівня сформованості цілісного світогляду у першокласників
2.2 Впровадження технології організації особистісно-орієнтованого навчання у навчальний процес початкової школи
2.3. Аналіз результатів
Висновок
Література
ДОДАТКИ
Висновок:
Підводячи підсумки проведеного дослідження зазначимо, що особистісно-орієнтований підхід до навчання в початковій школі належить до такого напрямку педагогіки, як гуманізм, основним принципом якого є наголос на вчення, а не на викладання. Центром такого навчання є учень, його особистісний ріст. З цього випливає, що особистість учня тут представлена не як засіб, а як основна мета. Особистісно-орієнтоване навчання – це таке навчання, яке в основу уроку ставить самобутність дитини, її самоцінність, суб’єктивність процесу навчання.
Аналіз наукової літератури показує, що проблемою особистісно-орієнтованого навчання займалися багато вітчизняних та зарубіжних педагогів і психологів: Ш.А. Амонашвілі, Н.А.Алексєєв, В.В. Сєріков та інші. Особистісно-орієнтований підхід – це методологічна орієнтація в педагогічній діяльності, яка дозволяє за допомогою опори на систему взаємопов’язаних понять, ідей і способів дій забезпечувати і підтримувати процеси самопізнання, самобудови та самореалізації особистості дитини, розвитку її неповторної індивідуальності.
Мета особистісно-орієнтованого підходу в освіті полягає в тому, щоб розвинути самостійну особистість у всіх аспектах діяльності.
Характеризуючи умови організації особистісно-орієнтованого навчання в освітньому процесі початкової школи слід зазначити, що розвиток національної системи педагогічної освіти здійснюється на основі особистісно-орієнтованого підходу як сутності змісту освіти. Тому найбільш результативною є така педагогічна підготовка, яка, визначаючи необхідний набір якостей і властивостей особистості учня, здійснює їх достовірну діагностику і забезпечує створення організаційних форм і методів підготовки, що сприяють їх розвитку. Вчителю слід пам’ятати, що в центрі навчально-виховного процесу знаходиться особистість школяра, його цінності, здібності, інтереси, особиста свобода, творча і пізнавальна активність і т. п., а особистісно-орієнтовані навчання і виховання виступають інструментом реалізації системи суб’єкт-суб’єктних відносин, які забезпечують процес становлення та розвитку особистості молодшого школяра.
Саме тому позиція вчителя в особистісно-орієнтованому навчанні визначається наступними моментами:
оптимістичний підхід до учнів і їх майбутнього як бажання вчителя бачити можливість розвитку особистості дитини;
ставитися до учня як до суб’єкта особистої навчальної діяльності, як до людини, яка здатна навчатися не за примусом, а добровільно;
спиратись на інтереси кожного учня та сприяти його розвитку.
Після вивчення специфіки особистісно-орієнтованого уроку, ми прийшли до висновку, що в наші дні модель особистісно-орієнтованого навчання є однією з найбільш успішних і перспективних, адже:
у центрі уроку завжди знаходитися дитина, яка є суб’єктом пізнання і це відповідає світовій тенденції гуманізації освіти;
на уроках завжди враховується індивідуальність дитини, її особистісні якості;
сприятливе, комфортне, дружнє, спокійне середовище, яке сприяє самовираженню дитини; важливість переходу до даного виду навчання усвідомлюється суспільством.
Педагогіка особистісно-орієнтованих технологій намагається знайти методи і засоби навчання і виховання, які відповідали б індивідуальним рисам кожного учня: використовує психодіагностичні методики, змінює ставлення і спрямованість діяльності учнів, користується різними засобами навчання, створює нову структуру освіти. Ефективним засобом особистісно-орієнтованого навчання є використання інтерактивних методів навчання. Доцільність використання даних методів обумовлена можливістю стимулювати активність мислення, почуттів, волі школярів, які є підґрунтям самостійності особистості. За допомогою інтерактивних методів навчання молодші школярі навчають самостійно вирішувати завдання, приймати правильні рішення, робити висновки та узагальнення. Проведення інтегрованих занять, групових дискусій в процесі навчання молодших школярів сприяє розвитку в них критичного мислення, формуванню ініціативності, відповідальності, комунікативних, та рефлексивних умінь.
Другий розділ дослідження було присвячено практичній роботі щодо реалізації технології організації особистісно-орієнтованого навчання в початковій школі. Під час первинного дослідження рівня сформованості цілісної картини світу в учнів першого класу нами було виокремлено таки критерії: пізнавальний, ціннісний, морально-етичний. Крім того, нами було визначено три рівні сформованості основ цілісної картини світу: достатній, середній, низький. В результаті аналізу та інтерпретації даних, отриманих в ході констатувального зрізу, нами було засвідчено переважно середній рівень сформованості цілісної картини світу у зазначеної категорії дітей по всіх критеріях (44% – пізнавальний, 44% – ціннісний, 50% – морально-етичний).
Експериментальне впровадження запропонованих нами педагогічних умов дали позитивні результати, про що свідчить аналіз та інтерпретація даних, отриманих в ході контрольної діагностики.
Таким чином, особистісно-орієнтований підхід до освіти можна охарактеризувати, з одного боку, як просування розвиваючого навчання, а з іншого боку, як прийняття і формування нової освітньої системи.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com