перейти на сайт>>

Технологія організації особистісно-орієнтованого навчання в початковій школі

ID роботи: 10024
Тип роботи:
Об'єм: 35 стор.
Вартiсть: 80 грн.


Змiст:

Вступ

Розділ 1. Теоретичні аспекти використання особистісно-орієнтованого навчання в початковій школі

1.1. Суть особистісно-орієнтованого підходу до становлення й розвитку особистості учня

1.2. Особливості організації особистісно-орієнтованого навчання молодших школярів

Розділ 2. Особливості реалізації технології організації особистісно-орієнтованого навчання в початковій школі

2.1. Умови організації особистісно-орієнтованого навчання  в освітньому процесі початкової школи

2.2. Модель організації особистісно-орієнтованого уроку в початковій школі

2.3. Методи та прийоми особистісно-орієнтованого навчання, що сприяють найбільш повному розвитку мотиваційної сфери навчання молодших школярів

Висновок

Література



Висновок:

Підводячи підсумки проведеного дослідження зазначимо, що особистісно-орієнтований підхід до навчання в початковій школі належить до такого напрямку педагогіки, як гуманізм, основним принципом якого є наголос на вчення, а не на викладання. Центром такого навчання є учень, його особистісний ріст. З цього випливає, що особистість учня тут представлена не як засіб, а як основна мета. Особистісно-орієнтоване навчання – це таке навчання, яке в основу уроку ставить самобутність дитини, її самоцінність, суб’єктивність процесу навчання.

Аналіз наукової літератури показує, що проблемою особистісно-орієнтованого навчання займалися багато вітчизняних та зарубіжних педагогів і психологів: Ш.А. Амонашвілі, Н.А.Алексєєв,  В.В. Сєріков та інші. Особистісно-орієнтований підхід – це методологічна орієнтація в педагогічній діяльності, яка дозволяє за допомогою опори на систему взаємопов’язаних понять, ідей і способів дій забезпечувати і підтримувати процеси самопізнання, самобудови та самореалізації особистості дитини, розвитку її неповторної індивідуальності.

Мета особистісно-орієнтованого підходу в освіті полягає в тому, щоб розвинути самостійну особистість у всіх аспектах діяльності.

Характеризуючи умови організації особистісно-орієнтованого навчання  в освітньому процесі початкової школи слід зазначити, що розвиток національної системи педагогічної освіти здійснюється на основі особистісно-орієнтованого підходу як сутності змісту освіти. Тому найбільш результативною є така педагогічна підготовка, яка, визначаючи необхідний набір якостей і властивостей особистості учня, здійснює їх достовірну діагностику і забезпечує створення організаційних форм і методів підготовки, що сприяють їх розвитку. Вчителю слід пам’ятати, що в  центрі навчально-виховного процесу знаходиться особистість школяра, його цінності, здібності, інтереси, особиста свобода, творча і пізнавальна активність і т. п., а особистісно-орієнтовані навчання і виховання виступають інструментом реалізації системи суб’єкт-суб’єктних відносин, які забезпечують процес становлення та розвитку особистості молодшого школяра.

Саме тому позиція вчителя в особистісно-орієнтованому навчанні визначається наступними моментами:

 оптимістичний підхід до учнів і їх майбутнього як бажання вчителя бачити можливість розвитку особистості дитини;

 ставитися до учня як до суб’єкта особистої навчальної діяльності, як до людини, яка здатна навчатися не за примусом, а добровільно;

 спиратись на інтереси кожного учня та сприяти його розвитку.

Після вивчення специфіки особистісно-орієнтованого уроку, ми прийшли до висновку, що в наші дні модель особистісно-орієнтованого навчання є однією з найбільш успішних і перспективних, адже:

у центрі уроку завжди знаходитися дитина, яка є суб’єктом пізнання і це відповідає світовій тенденції гуманізації освіти;

 на уроках завжди враховується індивідуальність дитини, її особистісні якості;

 сприятливе, комфортне, дружнє, спокійне середовище, яке сприяє самовираженню дитини; важливість переходу до даного виду навчання усвідомлюється суспільством.

Педагогіка особистісно-орієнтованих технологій намагається знайти методи і засоби навчання і виховання, які відповідали б індивідуальним рисам кожного учня: використовуює психодіагностичні методики, змінює ставлення і спрямованість діяльності учнів, користується різними засобами навчання, створює нову структуру освіти. Ефективним засобом особистісно-орієнтованого навчання є використання інтерактивних методів навчання. Доцільність використання даних методів обумовлена можливістю стимулювати активність мислення, почуттів, волі школярів, які є підґрунтям самостійності особистості. За допомогою інтерактивних методів навчання молодші школярі навчають самостійно вирішувати завдання, приймати правильні рішення, робити висновки та узагальнення. Проведення групових дискусій, рольових ігор в процесі навчання молодших школярів сприяє розвитку в них критичного мислення, формуванню ініціативності, відповідальності, комунікативних, та рефлексивних умінь.

Таким чином, особистісно-орієнтований підхід до освіти можна охарактеризувати, з одного боку, як просування розвиваючого навчання, а з іншого боку, як прийняття і формування нової освітньої системи.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: