перейти на сайт>>

Формування культури мови і техніки мовлення вихователів закладів дошкільної освіти

ID роботи: 10145
Тип роботи: Дипломная
Об'єм: 81 стор.
Вартiсть: 250 грн.


Змiст:

Вступ

Розділ 1. Педагогічна техніка майбутніх фахівців дошкільного виховання як наукова проблема

1.1. Педагогічна техніка як складова педагогічної майстерності вихователя

1.2. Мовлення вихователя як засіб педагогічної праці

1.3. Майстерність педагогічного спілкування

Розділ 2. Майстерність педагогічної взаємодії вихователя у навчально-виховному процесі

2.1. Техніка вербальної взаємодії вихователя

2.2. Техніка невербальної взаємодії вихователя

2.3. Професійне спілкування вихователя

Розділ 3. Експериментальна частина

Висновки

Список використаних джерел

Додатки



Висновок:

Таким чином, у процесі написання магістерської роботи була досягнута її мета, а саме досліджені теоретичні та практичні аспекти формування культури мови і техніки мовлення вихователів закладів дошкільної освіти та вирішені основні завдання дослідження.

Досліджено поняття та сутність педагогічної техніки як складової педагогічної майстерності вихователя. Зазначається, що одним з компонентів педагогічної майстерності (поряд з психолого-педагогічною ерудицією, професійними здібностями) є педагогічна техніка.

У процесі спілкування завжди відбувається обмін інформацією, тобто комунікація. Вербальна комунікація за допомогою слова – основна і найдосконаліша форма людського спілкування. Немовні засоби спілкування, супроводжуючи вербальне повідомлення, створюють підтекст, який полегшує, поглиблює і збагачує сприймання інформації, що передається.

Аналіз сучасної наукової літератури з досліджуваної проблеми, вивчення масової практики закладів дає підстави для таких висновків:

  1. Культура мови постає як вічна культурна універсалія, яка пов’язана з формуванням і функціонуванням світогляду в суспільстві.

  2. Культуру мови фахівця дошкільного навчального закладу визначено як динамічне системне особистісне утворення, яке включає педагогічні цінності й характеризує досягнення майбутнього вихователя в засвоєнні риторичних знань і умінь, а також рівень його готовності застосовувати їх у професійній діяльності і спілкуванні.

Складовими техніки мови є якості, що характеризують правильну вимову звуків і слів (звуковимова, дикція), елементи звукової виразності мови (інтонація, темп), рухливі засоби виразності (міміка, жести), а також елементи культури мовленнєвого спілкування (загальний тон мовлення). До складу техніки мови також включаємо мовний слух та мовне дихання.

Комунікативна поведінка вихователя оцінюється відповідно до того, що і як він говорить, які в нього жести, рухи, вираз обличчя, який підтекст мають його слова, на яку реакцію дітей вони розраховані. Діти несуть у собі настрій, враження від зустрічі з педагогом, пам’ять про його погляд, інтонацію, тональність мовлення, спосіб реагувати на поведінку його вихованців.

Саме тому вихователь повинен використовувати як вербальні, так і невербальні засоби спілкування.

Педагогічне спілкування, учбово-педагогічна діяльність, будучи об’єктом впливу безлічі зовнішніх і внутрішніх факторів, що містять в собі велику кількість складних суперечливих моментів, труднощів, які виступають в якості психологічних бар’єрів. Подолання цих труднощів вимагає від учасників взаємодії усвідомлення і корекції викликали їх причин в процесі самостійної роботи.

У ході експериментальної роботи було проведено дослідження техніки та культури мовлення дошкільників двох середніх груп, які відвідують ЗДО  № 1. Дане дослідження здійснювалося з використанням методу експерименту і спостереження. Базуючись на даних теоретичного аналізу науково-літературних джерел і дослідницьких прогнозів розроблена методика обстеження техніки мовлення дітей середнього дошкільного віку.  Для дослідження фонематичного уявлення було використано традиційний тест «Повторення груп складів», який був багаторазово апробований як науковцями (М.А.Савченко, В.В.Тищенко та іншими) так і логопедами-практиками (Г.Й. Бліновою, А.Я. Малярчук та іншими) при дослідженні старших дошкільнят та молодших школярів з порушеннями мовлення; для дослідження фонематичного контролю нами було використано тест «Визнач чи правильно звучать усі слова у фразі» (додаток Б); з метою вивчення операцій фонематичного аналізу та синтезу нами було використано тест «Дослідження сформованості звуко-складової структури слова» (додаток В). Проведене дослідження виявило низькій рівень культури мовлення в експериментальній групі. Однією з причин порушення звуковимови є недостатній рівень розвитку фонематичного сприйняття. Також порушення фонематичного сприйняття і недостатній рівень сформованості навичок звуко-складового аналізу і синтезу може служити причиною труднощів у формуванні навичок письма і читання. Було зроблено припущення, що однією з причин такого становища є те, що вихователька експериментальної групи під час спілкування з дітьми використовує суржик, русизми, слова з угорської мови. Для підтвердження висунутого припущення була проведена експериментальна робота, у ході якої спілкування з дітьми експериментальної групи велося виключно на українській мові. По закінченню експерименту було проведене повторне дослідження стану мовлення дошкільників, яке виявило якісні та кількісні зміни, що свідчать про покращення рівня розвитку культури мови та техніки мовлення досліджуваних.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: