перейти на сайт>>

Інноваційні аспекти формування логіко-математичної компетенції старших дошкільників та молодших школярів

ID роботи: 10137
Тип роботи: Дипломная
Об'єм: 110 стор.
Вартiсть: 350 грн.


Змiст:

ВСТУП

РОЗДІЛ 1 Проблема наступності навчання математики в НВК старших дошкільників та молодших школярів.

1.1. Погляди науковців та методистів на математичний розвиток дошкільників та молодших школярів

1.2. Засоби логіко-математичного розвитку старших дошкільників та молодших школярів

Висновки до розділу 1

РОЗДІЛ 2 Особливості формування логіко-математичної компетенції старших дошкільників та молодших школярів

2.1. Компоненти логіко-математичної компетенції дошкільників

2.2. Структура логіко-математичної компетенції молодших школярів

2.3. Шляхи формування логіко-математичної компетенції старших дошкільників та молодших школярів

Висновки до розділу 2

РОЗДІЛ 3 Доцільність та необхідність формування логіко-математичної компетенції дошкільників та першокласників

3.1. Дослідження рівня професійної підготовки педагогів до формування логіко-математичної компетенції дітей дошкільного та молодшого шкільного віку

3.2. Характеристика педагогічних умов використання математичних динамічних інтелектуальних ігор у процесі формування логіко-математичної компетенції у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку

3.3. Методичні аспекти використання динамічних інтелектуальних ігор у логіко-математичному розвитку дошкільників та дітей молодшого шкільного віку

Висновки до розділу 3

ВИСНОВКИ

ДОДАТКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ



Висновок:

Таким чином, під час написання магістерської роботи була досягнута її мета, а саме розглянуті інноваційні аспекти формування логіко-математичної компетенції старших дошкільників та молодших школярів, а також вирішені основні завдання, поставлені на початку дослідження.

Дослідження поглядів науковців та методистів на математичний розвиток дошкільників та молодших школярів показало, що дуже багато вчених сходяться на думці що математика – це потужний фактор розвитку дитини, її інтелектуальних, пізнавальних, творчих здібностей. Від ефективності математичного розвитку в дошкільному віці дитини, залежить її подальша успішність в математиці початкової школи.

Дане дослідження ще раз підтверджує необхідність посилення уваги до змістових і технологічних аспектів логіко-математичного розвитку дошкільнят та дітей молодшого шкільного віку.

Формування логічних універсальних навчальних дій розглядається вченими з точки зору пізнавальної активності і успішності учнів. У процесі навчальної діяльності вони застосовують отримані знання на практиці, завдяки чому відбувається розвиток розумових процесів. У процесі узагальнення, аналізу, порівняння відбувається формування логічних універсальних навчальних дій. Таким чином, проблема формування логічних універсальних навчальних дій має свою історію в психології. Вона пов’язана з формуванням логічного мислення в учнів. Вивчення літератури показало, що проблема розвитку логіко-математичного мислення стоїть на чолі освітнього процесу багато років. В якості основних умінь вчені визначають  аналіз, синтез, доказ, гіпотезу, порівняння, узагальнення і т.д. Дані вміння необхідно формувати за допомогою психолого-педагогічної роботи, оскільки пізнавальна активність, а саме логічне мислення найбільш продуктивно розвивається у дошкільному та молодшому шкільному віці.

На основі проведеного наукового аналізу поняття «компетентність» під логіко-математичною компетентністю ми розуміємо єдність математичних знань і вмінь, математичного мислення, досвіду застосування їх у навчальній діяльності.

Логіко-математична компетентність має таку компонентну структуру:

мотиваційний компонент – це ставлення дитини до математичної діяльності, виявлення пізнавального інтересу, розуміння значущості математики в житті людей;

змістовий компонент – це оволодіння математичними знаннями у межах програми вікової групи та наступного періоду навчання дітей;

дійовий компонент – це оволодіння процесуальними, конструктивними, контрольно-оцінювальними діями.

Особливу увагу в організації навчально-виховного процесу слід приділяти мотивації, оскільки саме вона є однією з важливих умов, що забезпечує активність, підвищення й досягнення об’єктивно можливих результатів діяльності за раціональних витрат часу та сил.

Позитивні мотиви навчання зумовлюють його успіх. Необхідно створити такі умови, які забезпечать дитині переживання щодо успіху в навчальній роботі, відчуття радості на шляху просування від незнання до знання.

Вивчення шляхів формування логіко-математичної компетенції старших дошкільників показало, що далеко не всім дітям легко даються математичні завдання, багато з них мають труднощі при вирішенні логічних завдань. Великий відсоток дошкільнят не можуть аналізувати, узагальнювати. Використання дидактичних ігор сприяє розвитку логічного мислення дошкільнят. Найбільш доцільно розвивати логіко-математичне мислення дитини через дидактичні ігри, які сприяють формуванню абстрактного мислення, підвищенню загальноінтелектуального рівня дітей.

Логічні ігри математичного змісту виховують у дітей пізнавальний, творчий інтерес, бажання і вміння вчитися. При вирішенні логічних завдань діти вчаться виділяти істотне, самостійно підходять до узагальнень. Ці завдання розвивають у дітей вміння швидко сприймати умову і знаходити рішення. Захоплюючі розвиваючі, ігри спрямовані на вдосконалення математичних уявлень у дітей.

Проведене експериментальне дослідження показало, що вихователі та вчителі молодших класів не виявляють особливого інтересу до проблеми формування логіко-математичної компетенції дітей, внаслідок чого у досліджуваних дітей дошкільного та молодшого шкільного віку переважає середній та низький рівні сформованості логіко-математичної компетенції.

З метою виправлення такого становища та формування логіко-математичної компетенції дошкільників та учнів початкових класів  були розроблені правила динамічної інтелектуальної гри «Переслідувач і втікачі» .

Ефективна організація та управління навчальною діяльністю дошкільників і школярів початкових класів в процесі вирішення завдань математичних динамічних інтелектуальних ігор виступає найважливішим засобом формування у дітей високої математичної культури, активізації навчання математики, а стало бути і логіко-математичного мислення.

Можливості математичних динамічних інтелектуальних ігор як засобу формування математичного мислення дітей дошкільного та молодшого шкільного віку полягають:

в наочно-образності і наочно-дієвості, які є необхідними компонентами процесу засвоєння знань і вмінь;

у самостійності ставити, приймати і вирішувати ігрові завдання;

у творчому підході до вирішення поставлених завдань, розвитку пізнавальних здібностей, ініціативи прийняття рішення;

у застосуванні алгоритмів і алгоритмічних приписів, при рішенні завдань сприяють кращому засвоєнню математичних знань, підвищують культуру мислення;

у формуванні розумових дій, здатності керувати собою в складних ситуаціях.

Під завданнями математичних динамічних інтелектуальних ігор ми розуміємо завдання, поставлені поза математики і вирішувані математичними засобами.

Пропонована гра сприяє розвитку мислення, пам’яті, уваги, творчої уяви, здатності до аналізу й синтезу (вміння виділяти як загальні, так і приватні ознаки явищ і предметів, порівнювати їх), сприйняття просторових явищ, розвитку конструктивних умінь і творчості, виховання в учнів спостережливості, обґрунтованості суджень, звички до самоперевірки; у процесі гри діти вчаться підкоряти свої дії поставленим завданням, доводити розпочату роботу до кінця. При цьому для дітей старшого дошкільного віку пропонується  рухливий варіант гри, для якої використовуються спеціальні атрибути: картонні круги, маски різних казкових героїв і музичний фон, а у молодшому шкільному віці доцільно використовувати більш складні варіанти цієї гри – настільний та графічний.

Отже, щоб навчити дитину любити математику і підтримувати у них інтерес до інтелектуальної діяльності, необхідно творчо підходити до організації процесу навчання, використовувати варіативність ігор математичного змісту.

У зв’язку з цим роботу з розвитку логічного мислення слід структурувати за ступенем складності і складовими компонентами.

Підводячи підсумки проведеного дослідження зазначимо, що починати формування простих логічних дій (прийомів мислення) можна вже у 3-4-річної дитини (звичайно, на відповідному матеріалі та відповідають віковим особливостям методами), і тоді до 6-7-річного віку вони можуть бути сформовані на досить високому рівні. Період дошкільного і молодшого шкільного віку є найбільш чутливим і психологічно сприятливим для того, щоб стимулювати і розвивати прості логічні дії. Надалі наявність цієї бази допоможе організувати спеціальну роботу з формування складових логічних операцій: навчання міркуванням і способам доказу в середній шкільній ланці.


Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: