


Змiст:
Вступ
Розділ 1. Проблема розвитку мотиву та мотивації досягнення успіхів у дошкільному віці
1.1. Поняття мотиву та мотивації в психології
1.2. Мотив досягнення як емоція успіху-неуспіху
1.3. Особливості і мотиви досягнення успіху в дошкільному віці
Розділ II. Розвиток мотиву і мотивації досягнення успіхів у дошкільному віці (експериментальне дослідження)
2.1. Дослідження мотиву і мотивації досягнення успіхів у молодшому дошкільному віці
2.2. Дослідження мотиву і мотивації досягнення успіхів у середньому та старшому дошкільному віці
Висновок
Список Літератури
Додатки
Висновок:
Прагнення до досягнення успіхів і уникненню невдач з'являється в ранньому віці. В цей час діти оцінюють ступінь трудності вирішуваного завдання і співвідносять з ним зусилля, що додаються. У молодшому дошкільному віці діти можуть оцінити свої уміння і пов'язати з ними ступінь трудності вирішуваного завдання. У своїх досягненнях вони розрізняють те, що залежить від умінь і зусиль, що додаються. У старшому дошкільному віці з'являється здатність правильно оцінювати вірогідність досягнення успіху в конкретній діяльності і ситуації. У молодшому шкільному віці в самооцінках своїх успіхів дітьми розрізняється те, що залежить від умінь, зусиль, що додаються, і випадкового збігу обставин.
В процесі розвитку мотивації є наступні тенденції:
виникнення неусвідомленого прагнення до людей, не залежного від оцінок дитиною самого себе, людей і значущості встановлення з ними хороших взаємин;
стимулювання мотивації з боку самооцінки;
виникнення інших чинників мотивації, обумовлених оцінками значущості встановлення хороших взаємин з тими або іншими людьми;
облік відношення людини до себе.
Зі всіх чинників, що вносять внесок до мотивації, раніше інших формується прихильність до людей.
Виражене відчуття самоти складається, мабуть, в ранньому віці. Вірогідність бути прийнятою або знехтуваною людиною, оцінюється у віці не раніше 3–4 років. Співвідносити між собою витрати і вигоди, пов'язані зі встановленням хороших взаємин з тими або іншими людьми, дитина виявляється в змозі не раніше 5–6 років. Свою особисту привабливість діти можуть оцінювати тільки в старшому дошкільному віці.
З віком міняється система чинників, що роблять вплив на розвиток мотиву і мотивації досягнення успіхів у дітей. Спочатку з'являється соціально мотивована поведінка, а потім мотив і структурно розвинена мотивація такої поведінки. Неусвідомлювана соціально мотивована поведінка у дітей виникає раніше, ніж усвідомлювана соціально мотивована поведінка. У індивідуальній наочній діяльності мотиви, пов'язані з досягненням успіхів, виявляються раніше, ніж в груповій. Спочатку в онтогенезі формується мотив досягнення успіхів, а потім мотив уникнення невдач.
Відкритий прояв мотивів досягнення успіхів і уникнення невдач в груповій діяльності виявляється не раніше 3-річного віку.
Дві різноспрямовані тенденції, співвідношувані з мотивом, – прагнення до людей і боязнь бути знехтуваним – починають складатися і формуватися у дітей в різний час життя.
Негативна тенденція (боязнь бути знехтуваним) з'являється і розвивається, як правило, після того, як виникає позитивна мотиваційна тенденція (прагнення до людей).
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com