


Змiст:
Вступ
1. Теоретико-методологічні й історичні аспекти дослідження психології колективу та його впливу на розвиток особистості
1.1. Дослідження ролі колективу у психологічній літературі
1.2. Поняття та значення колективу як соціального утворення
1.3. Сутність, зміст, функції виховного колективу
2. Колектив як соціокультурне середовище виховання і розвитку особистості
2.1. Характеристика основних чинників розвитку особистості у колективі
2.2. Розвиток взаємин між особистістю і колективом
Висновок
Використана література
Висновок:
Створення психологічної теорії колективу обумовлюється, з одного боку, принципово новими соціально-економічними та політичними умовами, що склалися в країні на початку 20 –х років, а з іншого боку, новими методологічними завданнями загальної психології. Визначення колективу як групи особливого рівня розвитку дає можливість побачити перспективність використання в психології принципу діяльності у нових історичних умовах, сприяє розв’язанню проблеми взаємостосунків групи та особистості, а також побудувати певну класифікацію груп з точки зору ефективності спільної діяльності та різних форм активності особистості в групах.
Кожний трудовий колектив посідає певне місце у виробничо-економічній структурі суспільства, що відображається його позицією у класифікації. Кожний колектив являє собою складну соціальну систему, в якій через функціональну взаємодію різних структур і окремих працівників реалізуються дві взаємопов’язані підсистеми: соціальна організація і соціальна спільнота.
В даний час колектив залишається найсуттєвішим чинником соціалізації особистості. Психологічний клімат колективу є тією рушійною силою, що згуртовує та сприяє розвитку колективу та кожної окремої особистості. Якщо складається сприятливий психологічний клімат, тоді повною мірою виявляються такі важливі виховні функції колективу, як: організаторська, коли колектив стає справжнім суб'єктом виховання і керування своєю діяльністю, морально-виховна і розвиваюча, коли колектив сприяє формуванню правильних взаємин, гуманізму, чуйності і культури поводження членів колективу, що стимулює, коли колектив виступає як збудник активності і самодіяльності всіх членів у підвищенні змістовності і здорової цілеспрямованості свого життя.
Характеристика соціально-психологічного клімату виражає відносини між членами колективу. У свою чергу ці відносини відбиваються у свідомості людини і є джерелом його настрою, самопочуття.
У сучасному суспільстві особистість не можна відокремити від колективу. Тому важливо визначити, які групи найбільшим чином впливають на індивіда, сприяють усвідомленню власної поведінки. Такими групами є референтні групи.
Мистецтво створювати позитивний психологічний клімат у колективі складається в умінні виявляти у відносинах до людини вимогливість і повагу. Там, де це є, встановлюється позитивний клімат, йде дружна, продуктивна робота, і кожна особистість у цій системі відносин почуває себе щасливої. Отже, психологічний клімат впливає на особистість, на інтелектуальну, емоційну і вольову її сторони. Якщо клімат позитивний, то він активізує особистість, підвищуючи її праце- і життєздатність. При негативному кліматі, навпаки, спостерігається зниження тонусу активності. Важливість формування позитивного психологічного клімату в колективі не можна недооцінювати, і головну відповідальність за знаходження шляхів його формування несе перш за все вчитель. Він повинен забезпечити психологічну безпеку кожній дитині та вести роботу щодо діагностування психологічного клімату заради своєчасного виправлення помилок у вихованні, якщо такі виявлено. Здоровий моральний клімат спричиняє цілеспрямованість діяльності колективу та його розвиток.
Розвиток особистості і колективу — взаємообумовлені процеси. Людина живе і розвивається в системі відносин з природою і людьми, які її оточують. Багатство зв'язків зумовлює духовне багатство особи, багатство зв'язків і спілкування виражає суспільну, колективну силу людини.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com