


Змiст:
Вступ
1. АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПРОЦЕС: ПОНЯТТЯ ТА СТРУКТУРА
1.1. Аналіз теоретичних підходів до визначення адміністративного процесу
1.2. Структура адміністративного процесу
2. адміністративне судочинство як система принципів та адміністративно-процесуальних норм
2.1. Сутність та ознаки адміністративного процесу
2.2. Система принципів адміністративного процесу України
Висновок
Список літератури
Висновок:
Таким чином, головним висновком, що випливає з аналізу адміністративного судочинства як важливого інституту здійснення судової влади, є те, що розвиток цього інституту перебуває у взаємозв’язку з проведенням судової реформи, яка охоплює питання судоустрою і здійснення судочинства. Формування адміністративних судів відповідає потребам побудови правової держави, в якій мають бути встановлені та забезпечені публічні інтереси, що означатиме необхідність піклування держави про судово-правовий захист суб’єктивних публічних прав і свобод громадян і юридичних осіб.
Адміністративне судочинство – це особлива, окрема адміністративна галузь правосуддя. До відання адміністративного судочинства віднесено спори, що виникають у сфері публічної діяльності між громадянами чи юридичними особами з одного боку, і публічною адміністрацією – з іншого.
На даний час у вітчизняній правовій науці виокремлюються 2 підходи співвідношення адміністративного судочинства та адміністративної юстиції. Перший, широкий підхід, передбачає, що обидва поняття співвідносяться як загальне і часткове. Вузький підхід передбачає, що адміністративна юстиція та адміністративне судочинство - тотожні поняття, оскільки адміністративне судочинство становить процесуальний вираз адміністративної юстиції.
Незважаючи на те, що терміни «адміністративне судочинство» і «адміністративний процес» можна вживати як тотожні, у КАСУ вони розмежовані. Адміністративне судочинство – це «діяльність адміністративних судів щодо розгляду і вирішення адміністративних справ у порядку, встановленому цим Кодексом». Адміністративний процес – це «правовідносини, що складаються під час здійснення адміністративного судочинства».
Провадження у справах про адміністративні правопорушення має свою структуру, утворювану сукупністю стадій, що характеризуються специфічною функціональною спрямованістю, відносною самостійністю та логічною завершеністю. Традиційно виділяють такі стадії провадження у справах про адміністративні правопорушення (адміністративно-юрисдикційного провадження):
адміністративне розслідування (порушення справи; встановлення фактичних обставин; процесуальне оформлення результатів розслідування; направлення матеріалів для розгляду за підвідомчістю);
розгляд справи (підготовка справи до розгляду та заслуховування; аналіз зібраних матеріалів, обставин справи;
перегляд постанови (оскарження, опротестування постанови; перевірка законності постанови, винесення рішення; реалізація рішення);
виконання постанови (звернення постанови до виконання; фактичне виконання; закінчення виконання справи).
Принципи адміністративного судочинства тісно взаємопов’язані між собою та з чинним адміністративним законодавством. Принципи обумовлюють зміст законодавства, створення законодавчих актів, що має здійснюватися відповідно до загальновизнаних принципів. У той же час саме завдяки нормам законодавства принципи знаходять своє зовнішнє відображення, забезпечують реалізацію конституційних принципів щодо верховенства права, в тому числі й в адміністративному судочинстві, як одній з форм правосуддя в демократичній, правовій, соціальній державі.
До загальних принципів, які встановлені законодавством про судочинство, належать: процесуальна рівність сторін, раціональна процесуальна форма, неможливість процесуального сумісництва, усність, безпосередність. Процесуальні принципи здійснення правосуддя в адміністративних судах закріплені в КАСУ, а саме: верховенство права, законність, рівність усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальність сторін, диспозитивність, обов’язковість судових рішень, а також офіційність.
Перспективними напрямами дослідження адміністративного судочинства в Україні, його й принципів можуть вважатися розгляд право виховного характеру означеної сфери судочинства, а також узгодження вітчизняних норм адміністративної юстиції з чинними у Європейському Союзі.
Ефективна діяльність адміністративних судів має носити право виховний характер та певне ідеологічне навантаження, зокрема поширення та закріплення впевненості у громадян, що людина, яка проживає у вільному суспільстві, повинна негайно реагувати на ті дії та рішення управлінських органів, які порушують її права. Адже прийняття справедливих рішень судом у справах за позовами громадян до органів управління збільшувало б довіру до суду, бажання звертатися за поновленням порушених прав. Звісно, що такий вектор функціонування адміністративного судочинства буде дійовою протидією для такого лиха сучасної правової системи в Україні як корупція. Зрештою, важливим чинником потреби оптимізації функціонування адміністративного судочинства в Україні є курс нашої держави на вступ до ЄС Вказане передбачає поступову інтеграцію вітчизняного адміністративного права із загальноєвропейським, а також приведення системи адміністративного судочинства до відповідності із міжнародно-правовими загальновизнаними стандартами.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com