Тип роботи:
Об'єм: 62 стор.
Вартiсть: 150 грн.
Змiст:
Вступ
РОЗДІЛ І. Організація акцизного оподаткування в Україні
1.1. Акцизи як форма непрямих податків
1.2. Сутність, значення та функції акцизних податків
1.3. Платники податку, об’єкти оподаткування та нормативно-правове регулювання
РОЗДІЛ ІІ. Аналіз акцизного оподаткування в Україні в сучасних умовах
2.1. Аналіз акцизного збору в структурі надходжень до державного бюджету
2.2. Особливості адміністрування акцизного податку в Україні
2.3. Контроль за виробництвом та реалізацією підакцизних товарів в Україні
РОЗДІЛ ІІІ. Шляхи вдосконалення організації нарахування, обліку і сплати акцизного збору
3.1. Проблеми акцизного оподаткування в Україні
3.2. Основні підходи до реформування акцизного податку
Висновок
Практична частина, варіант 8
Список використаних джерел
Висновок:
Таким чином, одним із різновидів непрямих податків на споживання окремих видів товарів (продукції), визначених як підакцизні, що включаються до ціни таких товарів (продукції) є акцизний податок, який також являється одним із найстаріших податків чинної податкової системи України. Акцизи виконують дуже важливу роль. Їх особливістю є можливість наповнення державного бюджету країн з перехідною економікою, де спостерігається відсутність чітко сформованої податкової системи та чіткого розуміння податкової бази.
Акцизний податок за своєю природою є непрямим податком, який сплачується у зв’язку із споживанням певних груп товарів.
За економічною сутністю акцизний податок – це свого роду, фінансовий інструмент за допомогою якого відбувається перерозподіл доходів між населенням і підприємницькими структурами.
Стосовно ставок акцизного податку, то вони, як правило, встановлюються в твердих сумах з одиниці товару. За допомогою цього, можна ефективніше впливати, як на сам процес виробництва, безпосередньо, так і на реалізацію товарів.
Основним чинником збільшення надходжень акцизного податку у 2016 році стало зростання ставок на більшість груп підакцизних товарів. Так, у частині алкогольних напоїв ставки збільшилися в 1,5-3 рази: з 1 січня 2016 року збільшено ставки на спирт в 1,5 рази, на пиво – удвічі, на слабоалкогольні напої – утричі. З 1 березня 2016 року збільшено ставки на горілку та лікеро-горілчані вироби в 1,5 рази, на кріплені вина та вермути, а також на ігристі вина – у 2 рази.
Позитивні зміни в динаміці податкових надходжень зумовлені також запровадженням з 1 березня 2016 року Системи електронного адміністрування реалізації пального та електронної акцизної накладної при реалізації пального. Застосування даної системи сприяло зменшенню обсягів тіньового обігу пального і відповідно збільшенню надходжень акцизного податку до бюджету, а також наближенню податкового законодавства України до законодавства ЄС.
Значна кількість неякісних підакцизних товарів на вітчизняному ринку та часті випадки контрабандного ввезення зазначених товарів в Україну свідчать про недостатній рівень державного (в тому числі і податкового) регулювання вітчизняного ринку зазначеної продукції. Зокрема, основними недоліками вітчизняного механізму справляння акцизного податку є нестабільність ставок, недостатній рівень захисту від підробок вітчизняних акцизних марок, а також недостатність повноважень працівників державних фіскальних органів, задіяних у сфері контролю за виробництвом і обігом підакцизних товарів, а також їх відповідальності у сфері контролю за виробництвом і обігом підакцизних товарів.
Шляхами вирішення перелічених проблем повинні бути забезпечення стабільності ставок цього платежу, запровадження більш захищених від підробок акцизних марок на алкогольні і тютюнові вироби, розширення прав та підвищення рівня відповідальності працівників контролюючих органів, задіяних у сфері контролю за виробництвом і обігом підакцизних товарів, а також суттєве збільшення переліку підакцизних товарів за рахунок ювелірних виробів та прикрас, дорогої імпортної оргтехніки та інших предметів розкоші.
Результати проведеного дослідження засвідчили, що, не дивлячись на суттєве вдосконалення механізму справляння акцизного податку, що відбулось в Україні в результаті прийняття Податкового кодексу та внесення цілого ряду змін до цього нормативно-правового акту, сучасний порядок справляння зазначеної податкової форми містить низку недоречностей. Основні проблеми його функціонування пов’язані, насамперед, зі зростанням фіскальних властивостей та зменшенням регулюючого впливу цього платежу. Тому, нагальною потребою сьогодення є необхідність суттєвого вдосконалення порядку нарахування і сплати акцизу шляхом посилення його регулюючих властивостей та розширення бази оподаткування.
Поряд з цим, значну увагу в процесі адміністрування акцизного податку державними фіскальним органам слід приділяти боротьбі з незаконним виробництвом і обігом підакцизних товарів.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com