


Змiст:
Вступ
Розділ 1. Значення позашкільної діяльність у естетичному вихованні молодшиз школярів
1.1. Функції естетичного виховання в сучасній українській школі
1.2. Аналіз психолого-педагогічної літератури з проблеми позашкільної та позакласної роботи з молодшими школярами
1.3. Шляхи та форми організації позакласної та позашкільної роботи з молодшими школярами
Розділ 2. Методологічні аспекти естетичного виховання молодших школярів в умовах позашкільної діяльності
2.1. Методика організації позакласної та позашкільної виховної роботи в експериментальній та контрольній групі
2.2. Аналіз результатів експериментальної роботи
Висновки
Використана література
Додатки
Висновок:
За даними результатам дослідження можна зробити висновок про те, що діти випробують естетичні почуття через те, що вони спілкуються з природою як удома, так і поза ним. Вони більше зацікавлені в інформації про ”дику” природі, чим про домашню. Емоційне відношення до рослин і тварин в домі вони пов’язують із задоволенням потреб у тілесному і щиросердечному комфорті.
Отже, велике значення для дитячого віку має естетична емоційна спрямованість, що є важливою характеристикою, що впливає на емоційні відносини до природних об’єктів.
Ситуативну допомогу екологічним об’єктам могли б зробити 78% опитуваних у 3 В класі і 57% у 3 А класі. За результатами відповідей на питання: ”Чи могли б ви вдарити чи убити тварину?” відповідно 13% і 19% опитуваних відповіли позитивно, що говорить все-таки про те, що більшість дітей ніколи б так не зробили[22,с.107].
Результати опитування по вивченню антиекологічної діяльності показали, що стати мисливцем могли б стати 6,6% учнів з 3 В класи (відповідно в 3 А класі 5%), а залишити непогашене вогнище в лісі чи улаштувати пожежу навмисно змогли б 10% (35%). Це говорить про невелику, але імовірность здійснення антиекологічних вчинків для учнів 3 В класи і значної імовірності цього для 3 А класи.
Актуальність взаємодії суспільства і природного середовища висунула необхідність виховання у дітей відповідального відношення до природи. Зараз і педагоги, і батьки усвідомлюють важливість навчання школярів правилам поведінки в природі, суспільно корисної природоохоронної діяльності. І чим раніш починається робота з екологічного виховання учнів, тим більшими будуть її педагогічний ефект і результативність.
Основною задачею виховання в дітей екологічного поводження є таке формування особистості, яке сполучить діяльну любов до живої природи, прагнення до її пізнання, ентузіазм дослідника, що вивчає факти і закономірності живої природи. При цьому в тісному взаємозв’язку повинні виступати всі форми і види як навчальної, так і позакласної і позашкільної діяльності дітей.
Позакласна і позашкільна виховна робота має набагато великі можливості для прилучення дітей до живої природи, ніж звичайні шкільні заняття. Величезна розмаїтість позаурочних виховних методик і прийомів дозволяє робити це найбільше всебічно. Обсяг цієї роботи не дозволяє розповісти про всі можливі позашкільні і позакласні заходи, присвячені вихованню в дітей екологічного поводження. Основні з них прогулянки й екскурсії в парки чи на берег моря, сполучені з предметними розповідями чи спеціально підібраними іграми; робота з рослинами на пришкільній ділянці та догляд за тваринами шкільного живого куточка; перегляд фільмів про природу тощо[33].
У ході проведеного експерименту по формуванню екологічного відношення у дітей до природи ми знайшли, що у вчителя 3 В класи більша розмаїтість у виборі методів позакласної і позашкільної роботи і велика ефективність формування мотивів екологічних мотивів, чим у вчителя 3 А класи.
А це, у свою чергу, закономірно привело до того, що діти з 3 В класу з великим інтересом і любов’ю відносяться як до ”дикої” природі, так і до домашніх тварин, ніж діти з 3 А класу. Тому можна сказати, що вчитель 3 В класи досяг тих цілей, які він ставив перед собою, організовуючи свою позаурочну діяльність.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ У РАЗІ ВИНИКНЕННЯ БУДЬ-ЯКИХ ПИТАНЬ ЗВЕРТАЙТЕСЯ ДО АДМІНІСТРАТОРА САЙТУ 0501022921, natvik78@yandex.ru