перейти на сайт>>

Психологічні особливості відчуття ревнощів у юнацькому віці

ID роботи: 9724
Тип роботи:
Об'єм: 130 стор.
Вартiсть: 350 грн.


Змiст:

Вступ

Розділ 1.Теоретичний аналіз проблеми ревнощів

1.1. Поняття та класифікація видів ревнощів

1.2. Причини виникнення ревнощів. Специфіка відчуття та прояву ревнощів у юнацькому віці

Висновки до Розділу 1

Розділ 2. Емпіричне дослідження відчуття та прояву ревнощів у хлопців та дівчат юнацького віку

2.1. Організація  дослідження

2.2. Аналіз і інтерпретація результатів за особливостями відчуття ревнощів 

Висновки до Розділу 2

Розділ 3. Рекомендації щодо боротьби з відчуттям ревнощів у юнацькому віці

3.1. Рекомендації стосовно боротьби з відчуттям ревнощів

3.2. Загальні підходи до роботи з відчуттям та проявами ревнощів

Висновки до Розділу 3

Висновки

Список використаних джерел

Додатки



Висновок:

На підставі проведеного дослідження виявлено, що емоційність є стійкою властивістю індивідуальності, однією з психологічних складових темпераменту. А для того, щоб особистість будь якого віку могла функцію вати у суспільстві, вона повинна бути емоційно культурною.

У контексті континуально-ієрархічного підходу під емоційною культурою розуміється спосіб зовнішнього вираження почуттів, рівень розвитку емоцій, який передбачає емоційну чуйність і відповідальність за свої переживання перед собою і оточуючими.

Любляча людина прагне не тільки до фізичного, але й до психологічної близькості із предметом своєї любові. У здорових любовних стосунках партнери не бояться зробити невигідне враження один на одного, не вважають потрібним приховувати друг від друга свої слабості, не соромляться своїх фізичних недоліків, навіть настільки неприємних, як вставні щелепи. У такій любові немає таємниць і секретів, що люблять не прагнуть зберегти ореол таємничості, перестають бути загадкою друг для друга.

Любов благотворно впливає на людину, але це ще не означає, що ми любимо лише тому, що чекаємо від любові якогось результату. Ми закохуємося не тому, що прагнемо відчути закоханість або випробувати на собі всі доброчинні ефекти любові.

Сучасна наука стверджує, що ревнощі - це негативна емоція, викликана реальним або уявлюваним фактом вступу близької людини (друга, статевого партнера й т.д.) у тісні емоційні або фізичні відносини із третьою особою. Соціолог Дэвіс визначив ревнощі як реакцію страху й гніву, що служить для захисту, збереження й продовження інтимного аспекту любові.

У «Тлумачному словнику» Д. Н. Ушинського ревнощі визначаються таким способом: ревнощі - це складова частина статевої любові, інтимної дружби, вони говорять про силу потяга. Я вважаю, що саме ці поняття ревнощів є продовженням суперництва, тому що в них сильні потяги, інстинкти. Ревнощі підтримують енергію кохання, кохання перебуває в напрузі.

Ми визначили за Волковою А. Н. реакції ревнощів.

  • Когнітивні реакції виражаються в прагненні аналізувати факт зради, шукати її причину, шукати винного (я - партнер - суперник), вибудовувати прогноз ситуації, простежувати передісторію, тобто створювати картину події.
  • Афективні реакції виражаються в емоційному переживанні зради. Найбільш характерні емоції - розпач, гнів, ненависть і презирство до себе й партнерові, любов і надія.
  • Поведінкові реакції виступають у вигляді боротьби або відмови. Боротьба виражається в спробах відновити стосунки (пояснення), втримати партнера (прохання, угоди, погрози, тиск, шантаж), усунути суперника, ускладнити зустрічі з ним, привернути увагу до себе (викликання жалості, співчуття, іноді кокетство).

Патологічні ревнощі властиві людям особливого складу характеру: підозрілим, недовірливим, схильним усюди бачити обман і підступ, думати, що всієї їхньої неприємності кимсь навмисне підбудовані. От чому такій людині достатній будь-який підозрілий, з його погляду, факт, щоб побудувати на ньому свої обвинувачення в невірності чоловіка або чоловік і жінка. При цьому приводом для різного роду підозр і припущень є фактично все: дружина (чоловік) була в гостях занадто весела, погодилася потанцювати із чужою людиною, затрималася на роботі, обновила гардероб і т.п.

Функціональний аспект аналізу емоційної культури може бути зведений до таких положень: когнітивна диференційована емоційної сфери;розвинений емоційний інтелект; визнання цінності емоційних переживань; загальний позитивний емоційний фон (настрої) при достатній гнучкості емоційних реакцій; стресостійкість і фрустраціонна толерантність; мінімізація інтрапсихичних захисних механізмів; розвинена емпатія, а також здатність "відбудовуватися" від емоційних переживань оточення; різноманітність засобів емоційної саморегуляції і дія на емоції оточення; цілеспрямоване використання емоцій в діяльності і в спілкуванні.

У підлітковому віці емоційна культура виявляється в стійкій схильності до переживань емоцій певного знака і модальності, комбінація яких характеризує тип емоційності підлітка (емоційну диспозицію). Якісні характеристики емоційної культури у підлітковому віці представлені не тільки паттернами емоцій «радість», «гнів», «страх», «печаль», а й такими емоційними модальностями, як «гумор», «спокій», «байдужість».

Встановлено, що гендерно-типове сприйняття емоцій, при всій тонкощі цих відмінностей, має свої поведінкові наслідки. Одна і та ж ситуація, наприклад ризик, може викликати у чоловіків гнів, а у жінок - відразу. Але гнів - почуття активне, породжує бажання усунути трансгрессію (порушення, загрозу) за допомогою агресії, тоді як відразу направлено на то, щоб запобігти зараженню чимось небезпечним і небажаним, це може бути досягнуто шляхом відходу. Так використовується поняття алекситимія - нездатність індивіда усвідомлювати і називати пережиті ним самим або іншими людьми емоції, втрата контакту з власним внутрішнім світом.

Проведене дослідження не вичерпує всіх аспектів означеної проблеми. Перспективами подальшого дослідження є:

а) розробка конкретних психологічних рекомендацій та програм, призначених для кращого розуміння своїх та чужих емоцій та почуттів;

б) вивчення емоційної культури на різних етапах онтогенезу;

в) вивчення не тільки емоційної культури, а й змістовних характеристик, таких як емоційний інтелект, емоційне життя та емоційність в загалі.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: