перейти на сайт>>

Розвиток педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО засобами тренінгових технологій

ID роботи: 10349
Тип роботи: Дипломная
Об'єм: 106 стор.
Вартiсть: 300 грн.


Змiст:

ВСТУП

РОЗДІЛ 1. Розвиток педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО як педагогічна проблема

1.1. Проблема педагогічної творчості у наукових дослідженнях

1.2. Поняття педагогічної творчості та її роль у професійної діяльності вихователя ЗДО

1.3. Тренінгові технології як форма вдосконалення педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО

Висновки до розділу 1

РОЗДІЛ 2. Методичні аспекти розвитку педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО засобами тренінгових технологій

2.1. Мета, завдання, методи і етапи проведення експериментального дослідження сформованості педагогічної творчості майбутнього вихователя

2.2. Програма  психолого-педагогічного тренінгу з формування педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО

2.3. Методика реалізації психолого-педагогічного тренінгу

Висновки до розділу  2

ВИСНОВКИ

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

ДОДАТКИ

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3

Додаток 4

Додаток 5

Висновок:
Підводячи підсумки проведеного дослідження щодо розвитку педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО засобами тренінгових технологій ми прийшли до ряду висновків теоретичного та практичного характеру. По-перше, був проведений теоретичний аналіз педагогічної творчості у наукових дослідженнях і різних концепцій, які розглядають це поняття, який дозволяє зробити висновок, що у психології мають місце різні точки зору і підходи до визначення творчого мислення та його особливостей. Найбільш часто творче мислення описується виходячи з новизни кінцевого продукту, отриманого за допомогою ряду процесів вирішення завдань і характеристик завдань, необхідних для породження творчості. По-друге, досліджено поняття педагогічної творчості та її роль у професійної діяльності вихователя ЗДО. Основна мета діяльності вихователя ЗДО – виховання дітей дошкільного віку, їх навчання і розвиток. Тому розвиток педагогічної творчості майбутнього вихователя дошкільної освітньої організації слід розглядати як важливу мету і одночасно показник успішності методичної роботи освітньої організації, як педагогічний процес. По-третє, охарактеризовані тренінгові технології як форма вдосконалення педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО. У сучасних дослідженнях тренінг розглядається як  сукупність методів розвитку здібностей до навчання або оволодіння будь-яким складним видом діяльності. Грамотно організований тренінг має сприяти тільки позитивним змінам особистості, розвитку комунікативних навичок, творчих здібностей всіх учасників тренінгу. Метою тренінгу педагогічної творчості є розвиток вміння розуміти і аналізувати причини і динаміку різних соціальних ситуацій, а також вміння приймати творчі, нестандартні рішення в різних ситуаціях міжособистісної взаємодії. По-четверте, визначені мета, завдання, методи і етапи проведення експериментального дослідження сформованості педагогічної творчості майбутнього вихователя. В якості критеріїв сформованості педагогічної творчості майбутніх вихователів ЗДО в даній роботі використовувався комплексний показник, який виступає як система відображення сформованості мотиваційного, когнітивного, операційного та регулятивного компонентів. Для дослідження сформованості даних компонентів педагогічної творчості були використані методики: «Мотивація учіння студентів педагогічного закладу вищої освіти» (С. Пакуліна, М. Овчинніков), комплексний опитувальник  «Концептуальні основи творчої педагогічної діяльності», метод розв’язання проблемних педа­гогічних ситуацій, опитувальник  визначення індивідуальної міри вияву рефлексивності» (А. Кар­пов, В. Пономарьова). Проведене експериментальне дослідження показало переважання середнього та низького рівнів сформованості педагогічної творчості майбутніх вихователів ЗДО. Отримані дані дозволяють передбачити, що особливості про­фесійної креативності вихователя, характерні для більшості до­сліджуваних, спричинятимуть певні труднощі у запровадженні творчої професійної діяльності. По-п’яте, запропонована програма  психолого-педагогічного тренінгу з формування педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО. Розроблена програма розвитку педагогічної творчості  майбутніх вихователів ЗДО включає наступні складові: традиційні тренінгові методи і прийоми розвитку творчого мислення, які було перекладено на реальні робочі ситуації діяльності вихователів ЗДО; цілеспрямований вплив на мотиваційні і ціннісні компоненти; робота з адміністрацією ЗДО в напрямку впливу на систему мотивації майбутніх вихователів з метою підвищення рівня творчого педагогічного мислення. Метою розробленої тренінгової програми є розвиток педагогічної творчості майбутніх вихователів ЗДО. По-шосте, охарактеризована методика реалізації психолого-педагогічного тренінгу. Цілеспрямоване вдосконалення творчого мислення здійснювалося на основі системно-діяльнісного  і ситуаційного підходів і проводилося на дев’яти заняттях: Заняття № 1. Знайомство; Заняття № 2. Роль вихователя в суспільстві; Заняття № 3. Творча взаємодія з батьками; Заняття № 4. Навчання прийомам творчої самопрезентації; Заняття № 5. Творча взаємодія з дітьми на прогулянці; Заняття № 6. Творчий підхід при взаємодії з дитиною; Заняття № 7. Творче мислення в процесі облаштування групи дитячого садка; Заняття № 8. Творчість педагогічної діяльності; Заняття № 9. Підведення підсумків.  Для кожного заняття визначені мета, завдання, матеріали, тривалість проведення, розроблено тренінгові вправи.  Всі заняття об’єднує їх спрямованість на формування таких якостей, як усвідомлення і прийняття відповідальності за свої дії, відкритість іншим ідеям і усвідомлення їх необхідності, створення позитивного образу професії, і необхідність творчості в ній. Підводячи підсумок всьому вищесказаному, можна зробити наступний висновок: тренінг допомагає студентам – майбутнім вихователям ЗДО усвідомлювати і засвоювати нові знання, вміння, творити і експериментувати в різних ситуаціях міжособистісного та професійного спілкування, полегшує процеси самопізнання і саморозкриття студентів, сприяє розвитку їх креативності.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: