Тип роботи: Дипломная
Об'єм: 106 стор.
Вартiсть: 300 грн.
Змiст:
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. Розвиток педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО як педагогічна проблема
1.1. Проблема педагогічної творчості у наукових дослідженнях
1.2. Поняття педагогічної творчості та її роль у професійної діяльності вихователя ЗДО
1.3. Тренінгові технології як форма вдосконалення педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО
Висновки до розділу 1
РОЗДІЛ 2. Методичні аспекти розвитку педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО засобами тренінгових технологій
2.1. Мета, завдання, методи і етапи проведення експериментального дослідження сформованості педагогічної творчості майбутнього вихователя
2.2. Програма психолого-педагогічного тренінгу з формування педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО
2.3. Методика реалізації психолого-педагогічного тренінгу
Висновки до розділу 2
ВИСНОВКИ
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
ДОДАТКИ
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5Висновок:
Підводячи підсумки проведеного дослідження щодо розвитку педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО засобами тренінгових технологій ми прийшли до ряду висновків теоретичного та практичного характеру. По-перше, був проведений теоретичний аналіз педагогічної творчості у наукових дослідженнях і різних концепцій, які розглядають це поняття, який дозволяє зробити висновок, що у психології мають місце різні точки зору і підходи до визначення творчого мислення та його особливостей. Найбільш часто творче мислення описується виходячи з новизни кінцевого продукту, отриманого за допомогою ряду процесів вирішення завдань і характеристик завдань, необхідних для породження творчості. По-друге, досліджено поняття педагогічної творчості та її роль у професійної діяльності вихователя ЗДО. Основна мета діяльності вихователя ЗДО – виховання дітей дошкільного віку, їх навчання і розвиток. Тому розвиток педагогічної творчості майбутнього вихователя дошкільної освітньої організації слід розглядати як важливу мету і одночасно показник успішності методичної роботи освітньої організації, як педагогічний процес. По-третє, охарактеризовані тренінгові технології як форма вдосконалення педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО. У сучасних дослідженнях тренінг розглядається як сукупність методів розвитку здібностей до навчання або оволодіння будь-яким складним видом діяльності. Грамотно організований тренінг має сприяти тільки позитивним змінам особистості, розвитку комунікативних навичок, творчих здібностей всіх учасників тренінгу. Метою тренінгу педагогічної творчості є розвиток вміння розуміти і аналізувати причини і динаміку різних соціальних ситуацій, а також вміння приймати творчі, нестандартні рішення в різних ситуаціях міжособистісної взаємодії. По-четверте, визначені мета, завдання, методи і етапи проведення експериментального дослідження сформованості педагогічної творчості майбутнього вихователя. В якості критеріїв сформованості педагогічної творчості майбутніх вихователів ЗДО в даній роботі використовувався комплексний показник, який виступає як система відображення сформованості мотиваційного, когнітивного, операційного та регулятивного компонентів. Для дослідження сформованості даних компонентів педагогічної творчості були використані методики: «Мотивація учіння студентів педагогічного закладу вищої освіти» (С. Пакуліна, М. Овчинніков), комплексний опитувальник «Концептуальні основи творчої педагогічної діяльності», метод розв’язання проблемних педагогічних ситуацій, опитувальник визначення індивідуальної міри вияву рефлексивності» (А. Карпов, В. Пономарьова). Проведене експериментальне дослідження показало переважання середнього та низького рівнів сформованості педагогічної творчості майбутніх вихователів ЗДО. Отримані дані дозволяють передбачити, що особливості професійної креативності вихователя, характерні для більшості досліджуваних, спричинятимуть певні труднощі у запровадженні творчої професійної діяльності. По-п’яте, запропонована програма психолого-педагогічного тренінгу з формування педагогічної творчості майбутнього вихователя ЗДО. Розроблена програма розвитку педагогічної творчості майбутніх вихователів ЗДО включає наступні складові: традиційні тренінгові методи і прийоми розвитку творчого мислення, які було перекладено на реальні робочі ситуації діяльності вихователів ЗДО; цілеспрямований вплив на мотиваційні і ціннісні компоненти; робота з адміністрацією ЗДО в напрямку впливу на систему мотивації майбутніх вихователів з метою підвищення рівня творчого педагогічного мислення. Метою розробленої тренінгової програми є розвиток педагогічної творчості майбутніх вихователів ЗДО. По-шосте, охарактеризована методика реалізації психолого-педагогічного тренінгу. Цілеспрямоване вдосконалення творчого мислення здійснювалося на основі системно-діяльнісного і ситуаційного підходів і проводилося на дев’яти заняттях: Заняття № 1. Знайомство; Заняття № 2. Роль вихователя в суспільстві; Заняття № 3. Творча взаємодія з батьками; Заняття № 4. Навчання прийомам творчої самопрезентації; Заняття № 5. Творча взаємодія з дітьми на прогулянці; Заняття № 6. Творчий підхід при взаємодії з дитиною; Заняття № 7. Творче мислення в процесі облаштування групи дитячого садка; Заняття № 8. Творчість педагогічної діяльності; Заняття № 9. Підведення підсумків. Для кожного заняття визначені мета, завдання, матеріали, тривалість проведення, розроблено тренінгові вправи. Всі заняття об’єднує їх спрямованість на формування таких якостей, як усвідомлення і прийняття відповідальності за свої дії, відкритість іншим ідеям і усвідомлення їх необхідності, створення позитивного образу професії, і необхідність творчості в ній. Підводячи підсумок всьому вищесказаному, можна зробити наступний висновок: тренінг допомагає студентам – майбутнім вихователям ЗДО усвідомлювати і засвоювати нові знання, вміння, творити і експериментувати в різних ситуаціях міжособистісного та професійного спілкування, полегшує процеси самопізнання і саморозкриття студентів, сприяє розвитку їх креативності.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com