перейти на сайт>>

ФОРМУВАННЯ ГЕНДЕРНИХ УЯВЛЕНЬ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБОМ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВОЇ ГРИ

ID роботи: 10347
Тип роботи: Дипломная
Об'єм: 80 стор.
Вартiсть: 250 грн.


Змiст:

Вступ

Розділ 1. Теоритичні засади  гендерних уявлень у дітей старшого дошкільного віку.

1.1. Проблема гендерного виховання дітей старшого дошкільного віку.

1.2. Сутність поняття «гендерні уявлення» та особливості їх формування у дітей старшого дошкільного віку

1.3.       Сюжетно-рольові ігри як засіб формування гендерних уявлень дітей старшого дошкільного віку

Висновки до розділу 1

РОЗДІЛ 2. Методологічні аспекти формування гендерних уявлень дітей старшого дошкільного віку засобами сюжетно-рольових ігор

2.1. Діагностика формування гендерних уявлень у дітей старшого дошкільного віку

2.2. Педагогічні умови формування гендерних уявлень дітей старшого дошкільного віку за допомогою сюжетно-рольових ігор

2.3 Упровадження розроблених педагогічних умов гендерних уявлень у дітей старшого дошкільного віку засобом сюжетно-рольової гри

Висновки до розділу 2

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

ДОДАТКИ

Додаток 1

Додаток 2

Додаток 3

Додаток 4



Висновок:
Таким чином, у процесі написання магістерської роботи була досягнута її мета, тобто вивчені особливості формування гендерних уявлень у дітей старшого дошкільного віку засобом сюжетно-рольових ігор а також визначені основні завдання, які були поставлені на початку дослідження. Охарактеризоване гендерне виховання дошкільників як педагогічна проблема. На першому етапі здійснювався теоретичний аналіз проблеми, який засвідчив, що метою ґендерної соціалізації є виховання дітей різної статі в рівній мірі здатних до самореалізації і розкриття свого потенціалу і можливостей у сучасному суспільстві. Зазначається, що гендерне виховання дітей дошкільного віку – пріоритетний напрямок дошкільної освіти. Воно спрямоване на формування уявлень про відповідності правил жіночої та чоловічої поведінки. Як результат у дитини-дошкільника формується особиста адекватна поведінка, початкові уявлення про рід, сімейне життя, про роль чоловіка і жінки в сім’ї та суспільстві. Розглянуто сутність поняття «гендерні уявлення» та особливості їх формування у дітей старшого дошкільного віку. Гендерні уявлення – це уявлення про поведінку жінок і чоловіків, які ґрунтуються на традиційних очікуваннях, пов’язаних з їх статтю. Вони являють собою набір очікуваних зразків поведінки для людей тієї чи іншої статі, тобто це набір норм, які визначають як повинні поводитися люди в даної соціальної позиції, в залежності від статевої приналежності. Усвідомлення своєї статевої приналежності веде до прагнення дітей затвердити себе саме в якості хлопчиків або дівчаток, проявляючи типову для своєї статі поведінку. Гендерні уявлення являють собою набір очікуваних зразків поведінки для людей тієї чи іншої статі, тобто це набір норм, які визначають як повинні поводитися люди в даної соціальної позиції, в залежності від статевої приналежності.   Охарактеризовані сюжетно-рольові ігри як засіб формування гендерних уявлень дітей старшого дошкільного віку. Сюжетно-рольова гра є одним з важливих засобів виховання культури гендерних уявлень дітей старшого дошкільного віку. Вона дозволяє дитині долучитися до найрізноманітніших сфер життя дорослих, у тому числі у грі закріплюються позитивні стереотипи якостей мужності й жіночності, моральні якості, а також закладаються основи емоційно позитивного ставлення до майбутньої ролі чоловіка або жінки, тата або мами. У грі дошкільник програє весь доступний йому спектр соціальних ролей, серед яких і гендерні ролі.  Сюжетно-рольова гра, виступаючи провідним видом діяльності дошкільнят, обумовлює психологічні новоутворення даного віку, серед яких і гендерні уявлення. Проведено діагностику сформованості гендерних уявлень у дітей старшого дошкільного віку. Метою  дослідження було вивчення особливостей та рівнів сформованості гендерних уявлень хлопчиків і дівчаток старшого дошкільного віку та умов їх розвитку в дошкільному освітньому закладі. У процесі роботи були визначені основні критерії   сформованості гендерних уявлень (когнітивний, емоційно-мотиваційний, поведінковий),  надана їх характеристика, визначені показники та методики їх дослідження. Також на підставі аналізу психолого-педагогічної літератури було визначено три рівні сформованості гендерних уявлень дітей старшого дошкільного віку, а саме: низький, середній, високий для кожного критерію. У результаті вивчення рівнів сформованості гендерних уявлень за визначеними критеріями було виявлено, що найбільш сформованим  є емоційно-мотиваційний критерій (високий рівень – 50%, середній рівень – 40%, низький рівень – 10%); на другому місці за рівнем сформованості – когнітивний критерій (високий рівень – 40%, середній рівень – 50%, низький рівень – 10%); на третьому місці – поведінковий критерій (високий рівень – 30%, середній рівень – 50%, низький рівень – 20%). З’ясовано педагогічні умови формування гендерних уявлень дітей старшого дошкільного віку за допомогою сюжетно-рольових ігор. Перша педагогічна умова – організація супроводу та спільної ігрової діяльності вихователя і дітей; створення неформальних відносин дорослого з дитиною в умовах спільної діяльності. Передбачалося, що спільна діяльність допоможе встановленню емоційно-позитивної обстановки в групі. Метою виконання даної умови є поступовий розвиток ігрових умінь дітей старшого дошкільного віку з урахуванням гендерних відмінностей (розподіл ролей, здійснення рольової взаємодії, складання сюжету) і сюжетно-рольової гри дошкільнят під керівництвом вихователя. Друга педагогічна умова – організація умов для розвитку ігрової діяльності хлопчиків і дівчаток старшого дошкільного віку та створення у процесі сюжетно-рольової гри умов для прояву бажаних моральних якостей: мужності – хлопчиками, жіночності – дівчатками. Направляючи гру дітей, слід прагнули дуже дбайливо тактовно ставитися до їх власного задуму, ініціативи, вибору партій по грі, бачачи в той же час своє завдання в розширенні тематики і збагаченні сюжетів ігор таким чином, щоб у дітей була можливість узяти участь в ігровій взаємодії з однолітками іншої статі у процесі виконання привабливою для себе ролі. Третя педагогічна умова – збагачення розвиваючого предметно-просторового ігрового середовище: звільнити простір для ігор хлопчиків та дівчаток, розширити хлопчачу зону за рахунок нових тем можливих ігор. Охарактеризовано процес упровадження розроблених педагогічних умов гендерних уявлень у дітей старшого дошкільного віку засобом сюжетно-рольової гри. Під час виконання першої умови у процесі спільної діяльності експериментатор повинен був підтримувати ініціативу дітей, заохочувати рішення виникаючих перед дітьми проблем, залучати їх до обговорення сюжету, повідомляти дітям цікаву інформацію і т.д.   При цьому необхідна певна послідовність у роботі з дітьми і постійне підкріплення уявлень дітей про способи взаємодії між хлопчиком та дівчинкою, чоловіком та жінкою практичними вміннями. Були розроблені та упроваджені моделі ігрової взаємодії різних ступенів складності. У процесі виконання другої умови  були відібрані оптимальні ігрові сюжети для хлопчиків, дівчаток, дітей обох статей, потім організоване предметно-ігрове середовище. Для вихователів була створена скарбничка ігрових сюжетів, яка включає три розділи: ігрові сюжети для дівчаток (соціально-побутові сюжети, ігрові сюжети з мультфільмів і книг); ігрові сюжети для хлопчиків (технічні та суспільні сюжети, ігрові сюжети, запозичені з телебачення), ігрові сюжети для дівчаток і хлопчиків, що відображають їх інтереси і переваги. Працюючи над розвитком ігрової діяльності дітей, ми бачили своє завдання в тому, щоб навчити дітей різної статі спільним, сюжетно-рольовим іграм, оскільки це створить умови для прояву якостей мужності й жіночності і в ігрових, і в реальних відносинах, а також простір для доброзичливої взаємодії в цікавих для всіх видах діяльності. У відповідності до третьої педагогічної умови розкриємо специфіку створення предметно-ігрового середовища в старшому дошкільному віці. З метою виконання даної умови  були створені нові ігрові куточки з цікавим наповненням:  «Наряд» та «Колекція скарбів». Під час спостереження за дітьми під час сюжетно-рольових ігор було виявлено, що ігри дівчаток мають більш довготривалий та більш емоційно забарвлений характер, тому особливу увагу було звернено на організацію ігрового середовища для хлопчиків. Упровадження розроблених педагогічних умов гендерних уявлень у дітей старшого дошкільного віку засобом сюжетно-рольової гри дозволило відзначити, що ігрова діяльність дітей стала тривалої, цікавою, творчою, сучасною, орієнтованою на дитину, коло її інтересів, ї субкультуру. Розроблені педагогічні умови сприяють розвитку ігрових умінь дітей, формуванню у них гендерних уявлень, втіленню дитячої безпосередності в сюжетно-рольовій грі.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: