перейти на сайт>>

Розвиток пізнавальної активності студентів професійно-технічних навчальних закладах засобами інформаційних технологій

ID роботи: 8908
Тип роботи:
Об'єм: 64 стор.
Вартiсть: 150 грн.


Змiст:

ВСТУП

РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

1.1. Поняття «пізнавальна активність студентів  ПТНЗ» у педагогічній літературі

1.2.  Особливості розвитку пізнавальної активності студентів професійно-технічних навчальних закладів засобами інформаційних технологій

Висновки до першого розділу

РОЗДІЛ 2. ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ РОЗВИТКУ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

2.1. Форми та методи розвитку пізнавальної активності студентів професійно-технічних навчальних закладів засобами інформаційних технологій

2.2. Аналіз рівня сформованості пізнавальної активності студентів Великоцької філії Марківського професійного аграрного ліцею

Висновки до другого розділу

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Додатки



Висновок:

Підводячи підсумки проведеного дослідження зазначимо, що активізацію навчального процесу можна визначити як процес удосконалення змісту, форм і методів навчальної роботи, що сприяє активній і самостійній діяльності учнів у засвоєнні знань, вмінь та навичок на всіх етапах навчально-виховного процесу у всіх ланках освіти. В цьому сенсі акцентується важливість педагогічних методів, прийомів та засобів в процесі активізації.

У процесі дослідження було вирішено основні завдання, а саме:

1. Досліджено поняття «пізнавальна активність студентів  ПТНЗ» у педагогічній літературі. У сучасних дослідженнях відбувається ототожнення понять «активізація навчання» та «активізація пізнавальної діяльності». В основі будь-якої навчальної діяльності студентва лежить, в першу чергу, їх активність.

Прояв активності в процесі навчання пов’язаний з пізнанням світу. Тому в багатьох педагогічних джерелах акцентується важливість саме пізнавальної активності, яка виникає завдяки продуктивній активності. Пізнавальна активність − складне інтегральне утворення особистості, що має мотиваційні, операційні та результативні компоненти. Серед них прояв інтелектуальної ініціативи, надситуативності — вихід особистості за межі даної діяльності за власним бажанням, прагнення до нового ціле утворення. Відмінність пізнавальної активності від загальної активності полягає в тому, що «активність» як поняття включає не лише процес пізнання, а й інші сфери діяльності учня, зокрема вольову та емоційну.

Ознаками пізнавальної активності в будь-якій діяльності виступають такі показники, як готовність до роботи, прагнення до самостійної діяльності, якість роботи, шляхи вибору оптимальних способів розв’язання завдань.

Пізнавальна активність у навчальному процесі є складовою об’єктивного закономірного навчання як активного процесу пізнання. Це виступає важливим фактором необхідності активної діяльності учнів у пізнанні.

2. Розкрито особливості розвитку пізнавальної активності студентів професійно-технічних навчальних закладів засобами інформаційних технологій. Сьогодні інформаційні технології стали невід’ємною частиною сучасного світу, вони значною мірою визначають подальший економічний та суспільний розвиток людства. У цих умовах революційних змін вимагає й система навчання. Звідси можна сказати, що актуальність даного питання має місце у сучасному освітньому середовищі, адже нині якісне викладання дисциплін не може здійснюватися без використання засобів і можливостей, які надають комп’ютерні технології та Інтернет. Вони дають змогу викладачу краще подати матеріал, зробити його більш цікавим, швидко перевірити знання студентів та підвищити їхній інтерес до навчання. Викладач має можливість отримувати найновішу інформацію та завдяки цьому підвищується свій авторитет, він дійсно може бути носієм культури, знань, усього передового.

Оскільки, застарілі методи та засоби навчання не відповідають нинішнім вимогам сучасного заняття і не підлягають тенденціям стрімкого розвитку науково-технічного прогресу, то це спонукає викладачів до впровадження інноваційних методів навчання та використання й адаптування цих технологій в навчальний процес. Особливо ця проблема гостро постає при формуванні професійних умінь та навичок, оскільки для ефективнішого їх засвоєння, навчальний процес вимагає використання великої кількості наочних матеріалів, та інтерактивних засобів, які в свою чергу позитивно сприяють покращенню досягненню навчальної мети.

3. Проаналізовано форми та методи розвитку пізнавальної активності студентів професійно-технічних навчальних закладів засобами інформаційних технологій. Як показує педагогічна практика, одним із актуальних і поширених напрямів використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виробничому процесі ПТНЗ педагогами професійного навчання є навчальні презентації (НП), відеоматеріали тощо.

Використання нових інформаційних технологій у сфері професійної освіти, зокрема, в коледжах аграрного профілю, сприяє інформаційній насиченості і гнучкості методики навчання під час формування професійних навичок студентів, інтерактивному зв’язку з різними освітніми ресурсами, підвищує ефективність, мотивацію навчального процесу.

Розвиток науково-технічного прогресу поставив перед психолого-педагогічною наукою важливе завдання – розробити сукупність методів і принципів збирання, збереження, опрацювання, передачі інформації за допомогою технічних засобів, робота яких зорієнтована на активізацію навчального процесу.

Розв’язання цього завдання – впровадження в освітній процес нових інформаційних технологій, що надає вчителям і викладачам можливість досягнути дидактичної мети при застосуванні різних видів діяльності через різностороннє спроектовування навчального середовища, що дозволяє реалізувати принципово нові форми й методи навчання, а для учнів та студентів відкриває доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищує ефективність самостійної роботи, дає цілком нові можливості для творчості, закріплення практичних умінь і навиків, що ведуть до актуалізації пізнавальної діяльності.

4. Проведено аналіз рівня сформованості пізнавальної активності студентів Великоцької філії Марківського професійного аграрного ліцею. З метою вивчення  рівня сформованості пізнавальної активності студентів було проведено експериментальне дослідження. Основними методами дослідження були спостереження, анкетування та бесіда. З метою проведення дослідження була розроблена спеціальна анкета, питання якої були спрямовані на вивчення сформованості пізнавальної активності у студентів;  відношення та прагнення студентів до використання інформаційних технологій; володіння інформаційними технологіями; впливу використання інформаційних технологій на розвиток пізнавальної активності студентів.

Проведене дослідження показало, що рівень розвитку пізнавальної активності у більшості студентів ліцею (65%) є досить високим, що виявилося у позитивній відповіді на питання «Чи цікаво Вам вчитися», також біли виявлені і студенти  низьким рівнем пізнавальної активності, навчальний процес для яких є нецікавим (12%).  При цьому 100% опитаних  вважають, що застосування інформаційних технологій роблять заняття більш цікавим і майже всі опитані (92%) вказали на те, що гарне знання інформаційних технологій  потрібно для повного оволодіння професією.

Можемо зробити висновок про позитивний вплив використання інформаційних технологій на розвиток пізнавальної активності студентів, адже вони зазначають, що використання на заняттях завдань зі створення презентацій, комп’ютерних тестів перевірки знань, відеороликів, робота зі створення та наповнення сайту ліцею    роблять заняття більш цікавішими, а також надають можливість спілкування з друзями у спільній роботі над проектом та  вдосконалювати свої навички під час роботи з комп’ютером.

Про високий потенціал інформаційних технологій у розвитку пізнавальної активності студентів свідчить і той факт, що більшість з них мають намір використовувати ІКТ і у  подальшій професійній діяльності, та бажають вже у ліцеї ознайомитися  з програмними продуктами, які можуть стати їм у нагоді безпосередньо у процесі професійної діяльності, а також мають намір використовувати мережу Інтернет  метою поповнення професійних знань.

В результаті можемо зробити однозначний висновок про те, що використання інноваційних технологій сприятиме активізації навчально-пізнавальної діяльності і спонукатиме до зростання творчої активності, реалізації творчого потенціалу майбутнього працівника.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: