перейти на сайт>>

Своєрідність наочних форм мислення у розумово відсталих дітей дошкільного віку

ID роботи: 6392
Тип роботи:
Об'єм: 34 стор.
Вартiсть: 70 грн.


Змiст:

Вступ

Розділ І. Теоретичні проблеми формування наочних форм  мислення у дошкільників із розумовою відсталістю

1.1. Поняття та значення наочних форм мислення

1.2. Особливості розвитку наочних форм мислення у дошкільному віці

1.3. Особливості розвитку наочних форм мислення у розумово-відсталих дітей дошкільного віку

Розділ 2. Експериментальне вивчення наочних форм мислення розумово відсталих дітей дошкільного віку

2.1. Характеристика методологічного інструментарію та бази дослідження

2.2 Результати експериментального вивчення наочних форм  мислення розумово відсталих дошкільників

2.3. Узагальнення результатів експерименту

Висновок

Література



Висновок:

Більшість дитячих психологів називають наочне мислення основним видом мислення в дошкільному віці.

Наочні форми мислення у дошкільників ще безпосереднє і тісно пов'язане з їхнім сприйманням. Вони ще не можуть абстрагуватися від найбільш явних ознак предмета. Так, якщо на очах у дитини змінити форму пластилінової кульки (з цього самого шматочка пластиліну ліплять «ковбаску»), то вона стверджує, що кількість пластиліну збільшилася. Мислення, що протікає у формі наочних образів, не дає можливості дитині зробити правильні висновки й узагальнення.

В результаті вивчення психолого-педагогічної літератури ми встановили, що мислення - функція мозку, результат його аналітико-синтетичної діяльності. Об'єктивною матеріальною формою мислення є мова. За допомогою слова люди спілкуються між собою, передаючи культурно-історичний досвід. Завдяки мисленню людина пізнає предмети і явища, а також зв'язки і відносини між ними.

Численними дослідниками встановлено, що мислення нерозривно пов'язано з плотським пізнанням, оскільки плотська основа є основним джерелом думки. Тобто за допомогою таких психічних процесів як відчуття, сприйняття чоловік отримує інформацію про навколишню дійсність. Разом з тим мислення людини спрямоване на пізнання невідомого, а для цього плотська основа мислення дуже вузька.

Для вивчення рівня розвитку наочного мислення у дошкільників з розумовою відсталістю нами були використані спеціально добірні методики, які  показали, що розумово-відсталі діти мають деякі відхилення в розвитку наочних форм мислення.

Для виявлення потенційних можливостей розвитку наочних форм мислення у розумово відсталих дітей їм в ході виконання завдань пропонувалися різні види допомоги (від емоційної підтримки до різних способів, що полегшують процес мислення) і розглядалася їх роль у просуванні на шляху до правильного мислення і вирішення завдання; виявлено, що діти з розумовою відсталістю далеко не завжди ефективно використовували допомогу. Експериментальне  дослідження показало що 60% дітей з розумовою відсталістю мають низький та дуже низький рівень розвитку наочних форм мислення.

Дошкільники відчувають труднощі в аналізі та синтезі умови завдання, в розумінні принципу рішення і залежностей між частинами і цілим, у використанні для досягнення поставленої мети допоміжних засобів. Не вміючи застосувати наочно-образний  спосіб вирішення задачі, випробовувані вдаються до наочно-дієвого. Все це особливо виразно спостерігається в ході виконання складних завдань.

При формуванні наочно-образного мислення розумово відсталим дошкільникам необхідно пропонувати спочатку завдання добре відомі їм, як наочно-практичні. У наочно-образний план переноситься розв’язання завдань на використання та знаходження необхідного знаряддя, чи на виокремлення зовнішніх причин, які порушують звичайний перебіг події. На початковому етапі формування наочно-образного мислення дитина не в змозі проаналізувати умови завдання, визначити проблему. Педагогу необхідно проаналізувати і прокоментувати ситуацію, вимагаючи від дитини виконання завдання.

Формування наочних форм мислення розумово відсталих дошкільників повинно формуватися  в процесі логопедичних занять, заснованих на використанні наочності, ігрових прийомів, проблемних ситуацій у взаємозв’язку з різними сторонами мовлення. 


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: