


Змiст:
Вступ
1. Теоретичні аспекти та особливості проведення психодіагностики
1.1. Поняття психодіагностики
1.2. Загальна характеристика психодіагностичних методик
1.3. Загальне уявлення про надійність, валідність і стандартизацію психодіагностичних тестів
2. Психодіагностика розвитку емоційно-волевої сфери особистості
2.1. Методологічна база та об’єкт дослідження
2.2. Характеристика результатів дослідження розвитку емоційно-вольової сфери
2.3. Основні напрями роботи по формуванню емоційно-вольової сфери в підлітковому віці
Висновок
Література
Додатки
Висновок:
Емоціями (афектами, душевними хвилюваннями) називають такі стани, як страх, гнів, туга, радість, любов, надія, смуток, огида, гордість і тому подібне Емоції виявляються в певних психічних переживаннях, кожному відомих по своєму досвіду, і в тілесних явищах. Як і відчуття, емоції мають позитивний і негативний плотський тон, пов'язані з відчуттям задоволення або незадоволення.
Воля – потреба в подоланні перешкод; свідома мобілізація особою своїх психічних і фізичних можливостей для подолання труднощів і перешкод, для здійснення цілеспрямованих дій і вчинків.
Емоції і воля є психологічними характеристиками особи і є її невід'ємною частиною. Поява емоцій починається в дитинстві і полягає в комплексі пожвавлення. Перший прояв волі пов'язаний з кризою одного року. У цей період у дитини виникають перші акти протесту, зіставлення себе іншим. У ранньому віці розвиток емоційно-вольової сфери залежить від характеру спілкування дитини з дорослими і однолітками для того віку характерні яскраві емоційні реакції, пов'язані з безпосередніми бажаннями дитини. Формування волі особливе яскраво виражається в кризі 3 років. Негативізм, упертість, норовистість, свавілля, норовливість, протест – бунт, знецінення вимог дорослого – основні показники цього процесу.
У дошкільному віці відбувається становлення основних особових механізмів і утворень. Розвиваються тісно зв'язані один з одним емоційна і мотиваційна сфери, формується самосвідомість. Вступ дитини до школи знаменує собою виникнення нових умов для його особового зростання. У цей період часу ведучої для дитини стає учбова діяльність і починають складатися багато ділових якостей дитини.
Остаточний розвиток емоційний – вольової сфери відбувається в підлітковому віці. У даному віці стабілізуються риси вдачі і основні форми міжособової поведінки. Головна межа, що виявляється в психології підлітка, - це вищий рівень самосвідомості.
В процесі дослідження були виділені особливості формування емоцій і волі. Головним чинником становлення особи є відчуття дорослості, як центральне новоутворення у підлітковому віці, на основі якого здійснюється розвиток самосвідомості, що виражається в критичності мислення, схильності до рефлексії, формування самоаналізу. Фізіологічно обумовлена підвищена збудливість, часта зміна настроїв, неврівноваженість і здійснення контролю над цими станами приводить до помітного розвитку вольових якостей. Успішне протікання провідної діяльності підліткового віку: інтимно-особове спілкування з однолітками і суспільно-корисна діяльність на основі цього спілкування, викликає потребу в самоствердженні, в діяльності, що має особовий сенс.
Експериментальне вивчення особливостей розвитку емоцій і волі, організоване в середній школі, дозволило виявити наступні особливості емоційно-вольової сфери підлітків:
У досліджуваних підлітків низька шкільна і соціальна тривожність. Це говорить про те, що емоційне становлення особи протікає природним чином. Також природним чином формуються відносини підлітків з оточенням і з самим собою. Виявлено, що на цій стадії розвитку воля потребує спеціального формування. Тому педагоги і батьки повинні приділяти особливу увагу процесу виховання підлітків.
Необхідно створювати наступні умови: організація суспільно-корисної діяльності підлітків, організація міжособового спілкування підлітків, визнання з боку дорослих. Також необхідна робота з батьками, щоб процес виховання відбувався не тільки в школі, але і удома.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com