перейти на сайт>>

Виховне значення організації предметно-ігрового середовища в дитячому закладі

ID роботи: 5753
Тип роботи:
Об'єм: 31 стор.
Вартiсть: 40 грн.


Змiст:

Вступ

Розділ 1

Теоретичні підходи до організації предметно-ігрового середовища у дитячому навчальному закладі

1.1.Поняття та зміст предметно-ігрового середовища

1.2. Принципи організації предметно-ігрового середовища та основні вимоги до його організації

1.3. Особливості організації предметно-ігрового середовища у дитячому садку

Розділ 2

Практичні аспекти створення предметно-ігрового середовища в дошкільних навчальних закладах

2.1. Дослідження та аналіз предметно-ігрового середовища ДНЗ

2.2. Характеристика вимог до предметно-ігрового середовища ДНЗ

2.3. Організація предметно-ігрового середовища у дитячому закладі

Висновки

Список літератури



Висновок:

Таким чином, у першому розділі курсової роботи було досліджено теоретичні  підходи до організації предметно-ігрового середовища у дитячому навчальному закладі. Слід зазначити, що  ДНЗ сьогодні є ідеальним полем для розгортання особистісно-орієнтованих технологій, оскільки, на відміну від школи, не орієнтований на жорстко фіксований результат, отже, за суттю, покликаний бути розвивальним та охоронним із погляду фізичного, психічного, соціального і духовного здоров’я дитини.

Предметно-ігрове середовище – це сукупність умов, які забезпечують різнобічний розвиток дітей; це система матеріальних об'єктів їхньої діяльності. Створення в дошкільному закладі повноцінного розвивального середовища та забезпечення відповідної позиції вихователя в організації діяльності дітей – провідний засіб реалізації завдань сучасного реформування освіти. Адже правильно організоване розвивальне середовище сприяє соціалізації дитини, впливає на всі аспекти її розвитку.

Правильно організоване предметно-ігрове середовище сприяє соціалізації дитини, впливає на всі аспекти її розвитку. Тому створення в дошкільному закладі повноцінного розвивального предметно-ігрового середовища та забезпечення відповідної позиції вихователя в організації діяльності дітей – провідний засіб реалізації завдань сучасного реформування освіти.

Дані елементи предметно-ігрового середовища ефективно виконують таку функцію за умови зручного, без скупчення, розміщення у доступних місцях, на достатніх площах групових приміщень, ігрових майданчиків і ділянок. Створення розвивального середовища в дошкільних навчальних закладах є важливим напрямком реформи дошкільної освіти.

Обов'язковою умовою забезпечення ефективного розвитку дитини є створення розвивального середовища в єдності всіх його складників, а саме: природного; предметно-ігрового; соціального; власного «Я» дитини, тобто організоване за сферами життєдіяльності: «Природа», «Культура», «Люди», «Я сам».

Природне розвивальне середовище сприяє виникненню у дошкільника інтересу та елементарних уявлень про об’єкти, явища природи, розкриває причинно-наслідкові зв’язки та взаємозалежність природного довкілля і людини як його частини, формує природодоцільну поведінку малюків.

У практичній частині курсової роботи були розглянуті практичні аспекти створення предметно-ігрового середовища.

Дослідження організації ігрового середовища ДНЗ №4 показало, що середовище є  джерелом збагачення дитячої діяльності. Приваблюють дітей, підказують їм творчі задуми, допомагають елементарно зорієнтуватися у ситуації вибору і викликають прагнення до змістовної зайнятості такі елементи предметно-ігрового середовища, як: відповідні віку (та у відповідності з типовим положенням) іграшки; ігрове та фізкультурне обладнання, спортивний інвентар; матеріал для дитячої праці; приладдя та матеріал для ліплення, малювання, аплікації, конструювання, дизайну; атрибути для рухливих і творчих ігор.

Для створення оптимального розвивального простору необхідно підібрати різне обладнання (ігрове, навчальне, спортивне тощо), продумати його оптимальне розміщення та визначити кількість. Важливо пам’ятати, що розвивальний простір створюють не для зручності педагога, а для того, щоб дитина могла вільно, відповідно до своїх смаків і настрою, обирати той чи інший осередок. Не треба піклуватися лише про кількісне наповнення групової кімнати ігровими атрибутами і при цьому забувати про те, що їх достатня кількість не завжди забезпечує повноцінний розвиток дітей.

Таким чином,  грамотно науково-обґрунтовано організоване середовище є джерелом всебічного, гармонійного та ефективного розвитку особистості дитини.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: