перейти на сайт>>

Лабораторні з методики формування математичних уявлень

ID роботи: 7792
Тип роботи:
Об'єм: 21 стор.
Вартiсть: 90 грн.


Змiст:

Лабораторне заняття 1

Організація предметно-просторового компоненту освітнього середовища з метою ФЕМУ

Мета: ознайомити студентів з поняттям освітнє середовище, основними компонентами освітнього середовища, виявити вплив предметно-просторового компоненту освітнього середовища на процес ФЕМУ; визначити основні вимоги до організації предметно-просторового компоненту освітнього середовища спеціального дошкільного закладу.

План:

  1. Поняття освітнє середовище: зміст та структура.
  2. Принцип зонування предметно-просторового компоненту освітнього середовища.
  3. Вимоги до побудови предметно-просторового компоненту освітнього середовища для розумово відсталих дошкільнят.

Запитання для обговорення

  1. Дайте визначення поняття освітнє середовище.
  2. Охарактеризуйте основні структурно-змістовні компоненти освітнього середовища.
  3. На прикладі організації предметно-просторового компоненту М.Монтесорі розкрийте його значення для розвитку дитини. Чи доцільне таке наповнення предметно-просторового компоненту освітнього середовища розумово відсталих дошкільників?
  4. Ознайомтеся з методичними рекомендаціями для організації предметно-просторового компоненту освітнього середовища.
  5. Поясніть чому на різних роках навчання освітнє середовище ігрової кімнати дошкільнят має змінюватися.

Завдання:

  1. Проаналізуйте предметно-просторовий компонент освітнього середовища для розумово відсталих дітей де ви перебували на практиці. Визначте наявні позитивні риси та недоліки, які допущені при плануванні предметно-просторового компонента освітнього середовища вихователем та педагогом-дефектологом.
  2. Зробіть макет предметно-просторового компоненту освітнього середовища (кабінет вчителя-дефектолога).

Література

Лабораторне заняття 2

Тема № 4 Структура заняття з ФЕМУ у спеціальному дошкільному закладі для розумово відсталих молодших школярів

Мета: розкрити структурні особливості заняття з ФЕМУ у спеціальному дошкільному закладі, навчити студентів аналізувати плани-конспекту корекційно-розвивальних занять з ФЕМУ.

План:

  1. Організація занять з формування елементарних математичних уявлень у спеціальному дитячому садку.
  2. Застосування послідовності у використанні прийомів навчання (С. І. Давидов).
  3. Види завдань, які використовуються на заняттях з формування елементарних математичних уявлень.

Запитання для обговорення:

1. Охарактеризуйте основні правила ефективної організації занять з формування елементарних математичних уявлень у спеціальному дитячому садку.

2. У чому полягає підготовка педагога-дефектолога до заняття.

3. У чому полягає послідовність у використанні прийомів навчання (С. І. Давидов).

4. Види завдань, які використовує педагог-дефектолог залежно від мети навчального заняття.

5. Охарактеризуйте особливості застосування дидактичних ігор з метою ФЕМУ.

Завдання:

  1. Проаналізуйте письмово конспект заняття, наведений у навчально-методичному посібнику. Баряева Л.Б. «Формирование элементарных математических представлений у дошкольников» (с. 204-207). Охарактеризуйте структуру заняття.

Література:

Лабораторне заняття 3

Зміст обстеження елементарних математичних уявлень у дошкільників з розумовою відсталістю

Мета: ознайомити студентів з процедурою обстеження наявних математичних уявлень розумово відсталих дошкільнят.

План:

  1. Значення проведення стартової діагностики рівня розвитку елементарних математичних уявлень дошкільників з розумовою відсталістю.
  2. Якісні показники виконання діагностичних завдань дошкільників з розумовою відсталістю.
  3. Зміст обстеження математичних уявлень у дошкільників з інтелектуальною недостатністю.

Запитання для обговорення:

1. У чому полягає процедура обстеження ЕМУ дошкільників з інтелектуальною недостатністю?

2. Охарактеризуйте вимоги для проведення обстеження ЕМУ.

3. Яким чином досліджується рівень володіння деякими загальними принципами рахунку?

4. Яким чином проводиться обстеження навичок співвіднесення кількості предметів?

5. Яким чином проводиться обстеження уміння вирішувати арифметичні завдання (старший дошкільний вік)?

6. Яким чином проводиться обстеження наявних геометричних уявлень та математичного словнику?

7. Охарактеризуйте зміст обстеження уявлень дитини стосовно величини, просторових уявлень, часу.

Завдання:

  1. Підготуйте матеріал для експрес-обстеження математичних уявлень розумово відсталих дошкільників.

Процедура проведення експрес-обстеження

 

  1.        I.            Знання на володіння деякими загальними принципами рахунку:

 

Матеріал: лялька, 5 будь-яких однойменних предметів (можна іграшки).

 

  1.     II.            Знання на володіння навичками рахунку на наочному матеріалі:

 

Матеріал: екран, 6 іграшок.

 

Дидактичні завдання:

  1.  III.            Обстеження навичок співвіднесення кількості предметів:

 

Матеріал: екран, кульки, коробки, мішечки, лялька, одяг для ляльки, картки з намальованими ґудзиками, справжні ґудзики.

 

Дидактичні ігри:

Критерії оцінки:

  1.  IV.            Знання на порівняння груп множин на основі рахункових операцій на конкретному матеріалі (додавання, віднімання):

 

Матеріал: іграшки (гриби, фішки, матрьошки, палички, ляльки, прапорці), картинки з намальованими колами, квадратами.

 

Дидактичні вправи:

Критерії оцінки:

3 бали – дитини розуміє звернену до нього мову, співвідносить  кількість предметів з відповідною кількістю об’ємних і площинних моделей, використовуючи способи перевірки: додаток і накладення.

2 бали – дитина розуміє звернену до нього мову, приймає завдання,  утруднюється при виконанні завдань, що стосуються знань про співвіднесення  кількості предметів з відповідною кількістю об’ємних і площинних моделей.

1 бал – дитина допускає велику кількість помилок при виконанні завдань.

  1.     V.            Знання на порівняння груп множин на основі абстрактних рахункових операції:

Матеріал: дитячі стільці, іграшки машинки.

Дидактична вправа:

Критерії оцінки:

  1.  VI.            Знання на володіння умінням вирішувати арифметичні завдання:

Матеріал:  чашки, коробка з олівцями, ілюстрації з пташками, кульками.

Критерії оцінки:

  1. Знання на складання арифметичних задач по наочно представленим ситуацій (моделям, послідовним і ситуаційним картинкам):

Матеріал: різні предмети: прапорці, квіти, ягоди, картинки.

Дидактичні завдання:

Критерії оцінки:

  1. Виявлення знань цифр і співвідношення їх з кількістю предметів:

Дидактичні завдання:

Критерії оцінки:

  1.  IX.            Знання на співвіднесення площинних фігур і просторових тіл:

Матеріал: площинні фігури, геометричні фігури, геометричні тіла.

Дидактичні вправи:

Критерії оцінки:

  1.     X.            Знання на володіння уявленнями про величину, про час:

Матеріал: дерев’яні бруски, квадрати, картинки з зображенням пори року, частини доби. 

Дидактична вправа:

Критерії оцінки:

Дидактичні вправи:

Критерії оцінки:

Литература

 




НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: