перейти на сайт>>

ОСОБЛИВОСТІ УЯВЛЕНЬ ПРО ЗРАДНИЦТВО У ПІДЛІТКОВОМУ ТА ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ

ID роботи: 9846
Тип роботи:
Об'єм: 140 стор.
Вартiсть: 300 грн.


Змiст:

Вступ

Розділ 1. Психологічні основи дослідження особливостей уявлень про зрадництво у підлітковому та юнацькому віці

1.1. Теоретичні підходи до вивчення зрадництва як складової людських відносин

1.2. Цінності як детермінанти становлення особистості

1.3. Психологічні особливості підліткового віку як передумова розвитку дружніх відносин особистості

1.4. Психологічні особливості юнацького віку  

Висновки до розділу

Розділ 2. Експериментальне дослідження уявлеНЬ зрадництвА у підлітковому та юнацькому віці

2.1. Обґрунтування методик дослідження особливостей уявлення зрадництва особистістю

2.2. Особливості уявлень підлітків та юнаків про зрадництво

Висновки до розділу

Розділ 3. Рекомендації щодо психологічної корекції уявлень про зрадництво у підлітків та юнаків

3.1. Загальні положення тренінгової роботи з підлітками та юнаками в межах тренінгу «Розвиток комунікативних навичок та емпатії»  

3.2. Програма тренінгу «Розвиток комунікативних навичок та емпатії»

 для підлітків та юнаків

Висновки до розділу

Розділ 4. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В РОБОТІ ПСИХОЛОГА

Висновки до розділу

висновки

Список використаної літератури

Додатки



Висновок:

Серед усього різноманіття виміру людських стосунків особливий статус можна надати феномену зрадництва. Адже саме зрадництво тягне за собою найбільш руйнівні наслідки для взаємодії як на мікро-, так і на макрорівні. Це можна пояснити тим, що зрадництво безпосередньо впливає на одну з базових потреб особистості – потребу в безпеці. Зрадництво руйнує впевненість людини в безпеці, що негативним чином позначається на психоемоційному стані особистості. Актуальним є вивчення не тільки впливу зрадництва на міжособистісні стосунки між людьми або на стосунки в системі «людина – соціальна спільнота». В суті самого феномену закладений його, насамперед, суб’єктивний характер, тобто тільки людина з точки зору прийнятої нею системи цінностей буде визначати ту чи іншу поведінку партнера по взаємодії як зрадництво. Для нас не стояло задачею вивчення особливостей феномена зрадництва в рамках взаємодії окремої людини та якоїсь соціальної спільноти. Цікавим для нас виявилось дослідити саме особливості уявлень про зрадництво як феномен. Слід зазначити, що поняття «зрада» й «зрадництво» не є тотожними. Поняття «зрада» використовуються в контексті подружніх відносин і містить у собі контекст сексуальних стосунків. Поняття ж «зрадництво» більш ширше, під ним мається на увазі умисне нехтування цінностями іншої людини, при чому цінності можуть мати найрізноманітніший характер. Але і в одному, і в іншому разі втрачається довіра до того, хто зрадив.

В рамках психологічних досліджень стоїть задача розкриття уявлень про зрадництво як про моральну дію, в рамках світогляду особистості, як вчинок та його значення для особистості, її переживання з цього приводу.

Будь які моральні вчинки, з точки зору психології, в першу чергу, пов’язують із ціннісними орієнтаціями. Тому не важко визначити, що зрадництво та його сприйняття може залежати від системи цінностей особистості. З огляду на це, було б цікавим дослідити та порівняти між собою особливості уявлень про зрадництво у підлітків та юнаків, адже система ціннісних орієнтацій у ці вікові періоди матє суттєві відмінності. Так, в підлітковому віці система ціннісних орієнтацій не оформлена, не стала. Підлітки ще не мають осмислених самостійно цінностей, вони орієнтуються на існуючий у суспільстві в цілому та в їх мікрогрупі зокрема оформлений зразок. Юнацький вік навпаки – характеризуються переосмисленням існуючих загальнолюдських цінностей та виробленням на цій основі власних цінностей. На цьому підґрунті будується світогляд юнацтва. Система ціннісних орієнтацій має чітко окреслені межі, юнаки більше, на відміну від підлітків усвідомлюють свої цінності та орієнтуються на них.

Найімовірнішим полем для виникнення феномену зрадництва у підлітковому на юнацькому віці є такий вид міжособистісних стосунків, як дружба. Дружба як феномен в середовищі підлітків та середовищі юнаків має суттєві відмінності. Підлітки схильні встановлювати дуже близькі, як правило, тимчасові стосунки з різними однолітками. Пошук друга триває. Але з кожним роком потреба у взаєминах із ним стає дедалі гострішою. Стосунки з однолітками в юнацькому віці є більш складними, різноманітними й змістовними, ніж у підлітковому віці. Ці стосунки помітно відрізняються за ступенем близькості: у юнака можуть бути просто товариші, близькі товариші, друг.

Для дослідження уявлень підлітків та юнаків про зрадництво нами було сформовано банк методик, до яких увійшли: кольоровий тест ставлень (КТС) (автор М. Еткінд), за яким ми можемо порівняти неусвідомлюване сприйняття юнаками та підлітками зрадництво; опитування, ціллю якого стало виявлення уявлень підлітків та юнаків про зрадництво через їх розуміння цього феномену, результати якого аналізувалися за допомогою контент-аналізу; опитувальник для діагностики агресивних та ворожих реакцій (автори: А. Бас, А. Дарки), для виявлення зв’язків між особистісними якостями та уявленнями при зрадництво (згідно теоретичних положень дослідження), особливо цікаві для нас шкали: шкала образливості, шкала провини, шкала підозрілості; методика діагностики реальної структури ціннісних орієнтацій особистості (автор С. С. Бубнов), для виявлення впливу ціннісних орієнтації особистості на розуміння та оцінювання зрадництва; методика дослідження системи життєвих смислів (автор В. Ю. Котляков), яка дозволила виявити зв’язок життєвих смислів та їх прояв у розумінні підлітками та юнаками феномену зрадництва.

У результаті констатуючого дослідження особливостей уявлень про зрадництво у підлітків та юнаків було виявлено ряд розбіжностей у розумінні цього феномену між цими двома віковими групами. В рамках прояву агресивності підлітки більше за юнаків схильні до вербальної агресії, у той час, як юнаки більше ніж підлітки схильні проявляти підозрілість та образу. Саме підозрілість та образа найбільше серед інших видів агресії мають зв’язок, через проекцію, зі зрадництвом. Таким чином, ми можемо сказати, що зрадництво для юнаків є більш значущім.

Емоційне, неусвідомлюване ставлення до зрадництва у респондентів майже ніяк не пов’язано з основними пропонованими категоріями, хоча присутні зв’язки з такими категоріями як «біда» та «моя стать», що може бути наслідком оцінки зрадництва як негативної події та близькості понять зрадництво та зрада.

Ціннісні орієнтації у підлітків менш виразні ніж у юнаків, що може бути пов’язано з актуальним становленням світогляду юнаків. Вони надають цінностям більшого значення, будуючи на їх основі свого світогляду. Треба відзначити і соціальну спрямованість ціннісних орієнтацій як підлітків, так і юнаків, що зумовлено їх віковими потребами в спілкуванні, дружбі та соціальній взаємодії взагалі. Це також підвищує значущість проблеми зрадництва у міжособистісних стосунках обох вікових груп. Це підтверджує і аналіз життєвих смислів, де переважають комунікативні, гедоністичні та сімейні смисли.

Серед визначень зрадництва зустрічаються такі категорії як: «визначення зрадництва через агресію до зрадника» (це відображає зв’язок цього феномену з агресією, що підтверджено кореляцією цього типу визначення з проявами вербальної агресії); «визначення зрадництва через негативні якості зрадника» (також відображає агресію, що підтверджено кореляцією цього типу визначення зі схильністю до образи); «визначення зрадництва через власні переживання»; «визначення як терміну». Опитування виявило, що підлітки дають визначення зрадництву через агресію до зрадника та його негативні якості. Таким чином видно, що підлітки більш агресивні в своїх визначеннях, що є типовою реакцією щодо порушення встановлених групових конвенцій. Юнаки більш орієнтуються на відчуття з приводу зрадництва та дають визначення зрадництву термінологічно, чого немає у підлітків. Це може бути обумовлено саме становленням світогляду юнаків та їх більш високим рівнем освіченості в соціальних питаннях.

Таким чином можна сказати, що гіпотеза поставлена на початку дослідження була частково підтверджена.

Спираючись на результати констатуючого експерименту нами було створено тренінгову програму, спрямовану на розвиток в учасників тренінгу основних комунікативних навичок: здатності розуміти поведінку інших; прийняття інших людей; вміння налагоджувати контакт, уникати конфліктних ситуацій, презентувати себе, правильно розуміти та виражати свої почуття; розвиток емпатії та рефлексії.

Запропонований тренінг «порозуміння» не був апробований, а наводиться в якості рекомендацій для роботи з феноменом зрадництва в підлітковому та юнацькому середовищі. В результаті проходження даного тренінгу нами передбачається настання позитивних змін в комунікативній сфері підлітків та юнаків, підвищення рівня емпатії та рефлексії, що, на нашу думку, сприятиме зниженню вірогідності прояву зрадництва в їхньому віковому середовищі, підвищенню поваги до цінностей партнера по спілкуванню та взаємодії.

В роботі розглядаються основні кроки становлення цивільного захисту в країнах світу та в Україні, розкриті загальні положення з охорони праці на підприємстві, надані інструкції щодо того, як поводити себе при пожежі та при виявлені осередку бактеріологічного ураження.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: